נתונים סטטיסטיים המתייחסים להתחלות בנייה חדשות ברחובות, שפורסמו לאחרונה על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), מצביעים על מגמה מעודדת לכל מי שרוצים לרכוש דירה חדשה בעיר.
1 צפייה בגלריה
אתר בנייה | צילום המחשה: הרצל יוסף
אתר בנייה | צילום המחשה: הרצל יוסף
אתר בנייה | צילום המחשה: הרצל יוסף
על פי נתונים אלה, נרשמה בשנת 2018 עלייה חדה למדי בשיעור של 57 אחוז בהתחלות הבנייה בפרויקטים שונים ברחבי העיר בהשוואה לנתונים בשנה שלפני כן.
ובמספרים - בשנה שעברה החלה בנייתן של 1,112 יחידות דיור בעיר, לעומת 706 יחידות שבנייתן החלה בשנת 2017.
נתון מעודד זה מציב את העיר במקום העשירי ברשימת הערים שבהן נרשמה אשתקד עלייה בהתחלות הבנייה.
יו"ר ארגון קבלני רחובות, דוד סרוגו, מרוצה מהנתונים אולם מצנן את ההתלהבות, מאחר שלדבריו עשויים נתונים אלה להשתנות בשנתיים הקרובות.
"התחלות הבנייה המוצגות בנתונים מתייחסות למעשה לתוכניות שתכנונן החל לפני מספר שנים", מסביר סרוגו. "כאשר מסתכלים על הצפי לשנים הבאות, אנחנו רואים מעט מדי תוכניות הנמצאות כיום בוועדות התכנון בשלבים מתקדמים או סופיים. אמנם נרשמה עלייה בהתחלות הבנייה ברחובות, אבל אותנו מדאיג היום שאחרי היום הזה - התקופה שאחרי ימי 'מחיר למשתכן', כאשר היצע הדירות בשוק החופשי יקטן בצורה משמעותית".
לדבריו, על הממשלה לדאוג לא רק לאוכלוסיות 'מחיר למשתכן', אלא גם להמשיך לדאוג לפיתוח של השוק החופשי, כך שבערים מבוקשות כמו רחובות, רוכשי הדירות ימשיכו ליהנות מהיצע דירות ראוי, וגם כדי למנוע את ההשפעה של הירידה בהיצע על העלייה במחירי הדירות".
בעוד סרוגו ובעלי חברות בנייה אחרים מביעים חשש מהבאות, תושבים בעיר, בעיקר זוגות צעירים, מביעים אופטימיות מהנתונים.
"בשורה התחתונה יש בניינים שמתחילים לעבוד עליהם, ואת זה רואים כשעוברים בכל מיני חלקים של העיר", אומר אוראל קרן, תושב העיר. "כמי שמחפש דירה חדשה זה מעודד ומשמח ונותן תקווה, כי זה מגדיל את ההיצע עבורנו, ויש תחרות על הזוגות הצעירים, דבר שמורגש בשטח, וזה הזמן לנצל את ההזדמנות".