חלק מתושבי שכונת כפר גבירול ברחובות מתארגנים בימים אלה כדי לבדוק את מידת השפעתה של תוכנית התחדשות עירונית גדולה המתוכננת בשטח השכונה.
2 צפייה בגלריה
האזור החדש בכפר גבירול | צילום: אביגיל קדם
האזור החדש בכפר גבירול | צילום: אביגיל קדם
האזור החדש בכפר גבירול | צילום: אביגיל קדם
מדובר בתוכנית פינוי־בינוי שבמסגרתה ייבנו ברחוב דוד אלעזר בשכונה מגדלי מגורים חדשים במקום כמה בנייני רכבת ישנים שהוקמו לפני עשרות שנים. בסך הכל, בסיומו של התהליך שצפוי להתבצע בשנים הקרובות, ייבנו 14 מגדלי מגורים, שבהם קרוב ל־2,000 יחידות דיור במקום 400 יחידות הדיור הקיימות כיום, וכל זאת על שטח מצומצם למדי, דבר המטריד את תושבי האיזור.
כמו כן צפויים להיבנות באתר כ־5,000 מ"ר של שטחי מסחר ושירותים, מה שעלול לטענת תושבי השכונה הוותיקה להגביר מאוד את בעיות הצפיפות בחלק זה של השכונה.
מי שמוטרדים בעיקר מהבאות הם מאות מדיירי פרויקט 'אביסרור', מתחם מגורים של מספר מגדלים בו מתגוררים מאות רבות של תושבים, הסובלים גם כך מבעיות צפיפות ועומסי תנועה.
"להבנתנו, תוכנית ההתחדשות מתקדמת בקצב מהיר ונאספה כמות גדולה של חתימות, קרובה לכמות שתאפשר את הוצאתו לפועל של הפרויקט", אומר רונן אברהם, תושב השכונה. "נכון לעכשיו האיזור הזה של השכונה סובל מבעיות רבות שפוגעות בתושבים, כמו צפיפות בשטחי ציבור, עומסי תנועה כבדים ויציאה מאוד בעייתית מהשכונה בשעות הבוקר".
2 צפייה בגלריה
כפר גבירול | צילום: שי אלבלינג
כפר גבירול | צילום: שי אלבלינג
כפר גבירול | צילום: שי אלבלינג
לטענת אברהם ותושבים אחרים, על הוועדה המקומית לתכנון ובנייה לשקול היטב את נושא תוכנית ההתחדשות, ובעיקר לוודא כי התשתיות הקיימות יורחבו.
"קצת קשה להבין איך אפשר לפתח פה את תשתיות הכבישים והדרכים, כי הכל כבר בנוי, אבל הרשות המקומית חייבת לתת פתרון", אומרים תושבים בכפר גבירול. "להרחיב, לחדש ולפתח זה נכון וחשוב, ומגיע לתושבים, אבל אנחנו רוצים לוודא שזה יבוצע בצורה חכמה ונכונה, עם כמה שפחות פגיעה בשאר תושבי השכונה".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות דחתה את הצעתם של מספר יזמים שפנו לעירייה לבצע התחדשות עירונית ברחוב אלעזר ובשדרות בן גוריון. זאת בשל הסיבות שהעלו התושבים - חשש מצפיפות וחוסר בתשתיות מתאימות. כרגע אין שום תוכנית שעומדת על הפרק".