בשורה טובה לתושבי שכונת רחובות הצעירה שהתבשרו שסוף סוף נבחר זוכה במכרז לבניית המרכז המסחרי בלב השכונה. מרכז שבנייתו מתעכבת כבר שנים רבות.
1 צפייה בגלריה
שכונת רחובות הצעירה | צילום: אביגיל קדם
שכונת רחובות הצעירה | צילום: אביגיל קדם
שכונת רחובות הצעירה | צילום: אביגיל קדם
סאגת בניית המרכז המסחרי נמשכת מספר שנים והעיכוב בבנייתו נגרם בגלל שתוצאות המכרז הראשון שבוצע, לפני כשנה וחצי, בוטלו בשל בעיות בניהול המכרז.
עיכוב זה גרם לכך שתושבי השכונה החדשה יחסית, חיים זמן רב ללא מרכז מסחרי, צורך חשוב בשכונה שרוב תושביה הם בני משפחות צעירות, אולם נראה כי כעת, בעקבות ההתפתחות האחרונה, יכולים התושבים להיות אופטימיים.
המכרז עסק בהקמת מרכז מסחרי על שטח כולל של 937 מ"ר, הממוקם ברחוב חזון איש, לא הרחק ממתחם גני הילדים והגינה הציבורית שבמרכז השכונה.
מספר חברות ייזום ובנייה התחרו על הזכות לבנות את המרכז המסחרי, ומי שזכתה בסופו של דבר היא חברת 'אורבנייז פרופרטיז בע"מ', שהצעתה היתה הגבוהה ביותר ועמדה של סכום של 5.5 מיליון שקל.
מחיר המינימום לביצוע עסקת הנדל"ן הגדולה היה כ־1.6 מיליון שקל בתוספת עלות פיתוח בסכום של כ־1.4 מיליון שקל.
"קנינו פה דירה לפני מספר שנים וההמתנה למרכז המסחרי באמת נמשכת זמן רב מדי, אבל אנחנו מקווים שעכשיו יוצאים לדרך חדשה", אומר אבי חג'ג', תושב השכונה. "יש לנו חברים שבגלל העיכוב התקשו להשכיר את יחידת דיור שלהם, כי קצת קשה לשכנע מישהו לגור בשכונה שאין בה מרכז מסחרי, כזה שיושב בול על הפארק וליד גני הילדים, אבל אולי עכשיו המצב ישתנה לטובה".
תושבים אחרים בשכונה הם מעט יותר ספקנים, ומחכים לרגע שבו ייכנסו כלי עבודה לשטח. "רק כאשר יוסרו לוחות האיסכורית ובאתר יתחילו עבודות, נאמין שזה הולך לקרות", אומרים תושבים. "יש פה אנשים שמחכים לזה כבר שנים, וכל הבלגן שהיה פה הוא לא לעניין, בוודאי שלא בשכונה חדשה וצעירה, ונקווה שבקרוב יבוא הסוף גם לסיפור הזה".