הגרלות 'מחיר למשתכן' שמקיימים בשנתיים האחרונות משרדי הבינוי והשיכון והאוצר נראות לרבים כמו תהליך מורכב ומסובך, אולם עבור 49 משפחות שזכו בהגרלה שנערכה בפרויקט מגורים בגדרה, הסתיים לאחרונה ההליך ברכישת דירה.
1 צפייה בגלריה
 'משכנות גדרה הצעירה' | צילום: יח"צ
 'משכנות גדרה הצעירה' | צילום: יח"צ
'משכנות גדרה הצעירה' | צילום: יח"צ
מדובר במשפחות שהתמודדו על הגרלת קרוב ל־100 יחידות דיור בשכונות החדשות המוקמות בימים אלה באיזור הדרום־מזרחי של גדרה. המשפחות זכו לבחור בשבוע שעבר את הדירות שבהן יתגוררו בעתיד הקרוב.
חברת 'גשם החזקות', האחראית על פרויקט 'משכנות גדרה הצעירה', ערכה כנס מיוחד לזוכי ההגרלה, בו השתתפו עשרות זוגות צעירים ומשפחות שזכו בהטבות לרכישת דירה במתחם המגורים, שחלקו כבר נמצא בתהליך הקמה.
במסגרת הכנס, שהתקיים במרכז ההדרכה של בנק מזרחי טפחות בלוד, שמעו הזוכים הסברים על הפרויקט וקיבלו מידע והכוונה בנושא משכנתאות שאותן הם יוכלו לקבל לאור זכייתם בהגרלה. יומיים לאחר הכנס הוזמנו הזוכים לבחור את הדירות שבאפשרותם לרכוש כעת, ולאחר התהליך הראשוני נמכרו 49 יחידות דיור מתוך 78 יחידות שהוצעו במסגרת ההגרלה.
נכון לעכשיו, בניין אחד מתוך שלושה שאמורים לקום במסגרת הפרויקט קיבל את האישורים הדרושים ואת היתרי הבנייה, ושני הבניינים הנוספים בפרויקט צפויים לקבל אישורים דומים עד לחודש מרץ השנה. ההערכה כעת היא כי אכלוס הדירות הראשונות יתבצע בתוך שנתיים עד שנתיים וחצי - הזמן הנדרש להקמת הבניינים.
יש לציין שלא כל הדירות שהוצעו לקנייה בפרויקט נמכרו, ודירות נוספות שייבנו בעתיד יוצעו להגרלה נוספת במסגרת מחיר למשתכן שתתקיים בחודשים הקרובים.
"לא ממש האמנו שהיום הזה יגיע אבל זה קרה וזאת הוכחה ששווה להתאמץ ולהשתתף בהגרלה כי תמיד יש סיכוי לזכות", אומר צעיר שזכה בדירה בפרויקט. "לכל מי שחושש, אני ממליץ לעבור את התהליך גם אם הרישום והמעקב מעט מסורבלים, אבל כל עוד יש הזדמנות להטבה ברכישה של דירה חדשה, בטח באיזור כמו גדרה, אז כדאי לנסות".