מאבק בין חבר המועצה אמיר ירון, האחראי על נושא ההתחדשות העירונית וסגן ראש העירייה מתן דיל, מעכב תוכנית ההתחדשות של מספר בניינים בשכונת דניה בעיר.
שכונת דניה היא אחת השכונות הוותיקות ברחובות, המשתרעת בין רחוב ההגנה בצפון וחסם בדרום, שנכנסה בחודשים האחרונים להליך מתקדם של הוצאתה לפועל של תוכנית התחדשות.
לדברי ירון, הודות להתערבותו הסכים יזם בנייה ופיתוח ליישם את הפרויקט, הכולל תהליך התחדשות במספר בנייני מגורים ישנים – בנייני 'רכבת' שנבנו לפני עשרות שנים, לחזק אותם ולהוסיף להם ממ"דים ויחידות דיור.
אלא שלטענתו, לפני כשבוע הגיע דיל לדיון של אחת מוועדות העירייה שעסקה בנושא פיתוח ובנייה בשכונה וביקש לבצע שינוי בתוכנית, הנוגע למקומות חניה באחד המתחמים. זמן קצר לאחר מכן גילה ירון כי היזם בפרויקט, אורי וכטל, החליט לרדת ממנו מאחר שהשינויים שנדרשו ממנו פוגעים בו מבחינה כלכלית.
"הפרטים בעניין הפרוייקט המדובר מוכרים לי היטב היות וראש העירייה מנוע מלעסוק בנושא זה ואני מכהן כממלא מקומו בוועדה המקומית", טוען מנגד דיל. "התחדשות עירונית היא נושא חשוב ויש לו יתרונות רבים אך לא אתן לפגוע באוכלוסייה ותיקה על מזבח ההתחדשות. לא אתמוך בפרוייקט לפני שאקבל תסקיר חברתי והבהרות למצבם של התושבים הוותיקים בזמן הבנייה כפי שבקשתי. יתכן כי אמיר ירון שכח בעבור מי הוא עובד, אך אני לא עובד בעבור יזמים אלא בשביל הציבור ולמענו בלבד".
ההערכה כעת היא כי אם יזם אחר ייכנס לפרויקט יחלפו חודשים ארוכים עד שייסגרו מולו פרטי העסקה.
"אנחנו מאוד מאוכזבים", אומר תושב השכונה עמוס כנען, "כבר היו שיחות וישיבות ודיברו איתנו על כל הפרטים, אבל עכשיו הבנו שיהיה כנראה עיכוב כי אחד היזמים החליט לעזוב את הפרויקט".
"קצת מכעיס שפוליטיקה ברמה הזאת פוגעת בנו ונקווה שהעניינים יסתדרו", אומרת תושבת אחרת בשכונה. "יש פה בניינים שחייבים לעבור חיזוק ושיפוץ והגיע הזמן שזה יקרה".