מכרז יוצא דופן וראשון מסוגו זה שנים באזור רחובות, פורסם ביום שני השבוע. המכרז מעניק לנכים אפשרות לרכוש מגרש בשטח העיר לבניית בית פרטי. מדובר על מכרז שפרסמה רשות מקרקעי ישראל (רמ"י) לרכישת שני מגרשים ברחוב אמנון ותמר שבשכונת קריית משה, העומדת בפני ביצוע תוכנית התחדשות מקיפה.
המגרשים המוצעים למכירה הם בשטח של יותר מחצי דונם, ומחיר המינימום להגשת הצעה לרכישה עומד על 400 אלף שקל, כך על פי תנאי המכרז. כמו בכל עסקת נדל"ן הכוללת רכישת קרקע פרטית או בבעלות רמ"י, מגישי ההצעות נדרשים להתחייב לשלם הוצאות פיתוח ‑ עבודות תשתית שמבצעת בדרך כלל הרשות המקומית, ובמקרה זה מדובר בסכום חובה של 250 אלף שקל לכל רוכש.
מי שרשאים להגיש הצעות למכרז, שייסגר בסוף חודש מאי השנה, הם נכים העונים על ההגדרות המצורפות למכרז: נכי צה"ל בדרגה של 100 אחוז, שנכותם מאושרת על ידי אגף השיקום של משרד הביטחון; נפגעי פעולות איבה בדרגה של 100 אחוזי נכות שאושרה על ידי המוסד לביטוח לאומי; נכה צה"ל קשה בהגדרה, ונפגע פעולות איבה בדרגת נכות קשה, כמו גם נכים בדרגת נכות של 75 אחוז לפחות, עקב מוגבלות בניידות לצמיתות.
תושבי הרחוב שמחו לשמוע על המכרז שפורסם לגבי השטח שעמד ריק במשך שנים. "הענקת זכויות כאלה במקרקעין עבור נכי צה"ל או נפגעי פעולות איבה היא דבר חשוב מאוד", אומר תושב שכונת קריית משה. "הנכים האלה, שהנכות שלהם מוגדרת קשה, סובלים במקרים רבים מבעיות ניידות חמורות שנובעות מהיעדר תנאי מחייה המתאימים להם. טוב שרשויות התכנון באות לקראת תושבים כאלה ומקלות עליהם את החיים הקשים ממילא, והרי ידוע שהבית הוא הדבר החשוב ביותר עבור האדם, בוודאי שעבור נכים".