אירית מירושניקוב, יועצת משכנתאות בכירה באזור רחובות, מספרת כיצד פועלים במקצועיות בדרך למשכנתא המיוחלת
3 צפייה בגלריה
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
(צילום: קרן אשכנזי - אלקיים)
למרות החשש כי הריבית תשנה את חייהם של משפחות רבות אשר לקחו משכנתאות בשנים האחרונות, דבר שיכול להשפיע על היציבות הכלכלית במשק, לפני מספר שבועות בנק ישראל בחר להעלות את הריבית ב 0.35%.
המשמעות המיידית היא עלייה גם בריבית הפריים, הריבית שנחשבה לפופולרית ביותר בעת לקיחת משכנתא, כיוון שבשנים האחרונות שיעור הריבית עמד במקום.
אך מעבר לריבית כזו או אחרת יש המון דברים שכדאי לדעת רגע לפני שממהרים אל הבנק להגיש בקשה לקבלת משכנתא, מה ואיך לעשות ובעיקר מה בשום פנים ואופן לא, כדי לגרום לבנק לרצות שאתם תהיו הלקוחות שלו.
זו המומחיות הגדולה של אירית מירושניקוב, יועצת משכנתאות ברחובות, זכיינית של "איתנים הרשת הארצית" וחברה בהתאחדות היועצים בישראל, היא גורמת לבנקים לחזר אחר הלקוחות שלה.
אירית מירושניקוב, בת 39, נשואה פלוס שלושה ילדים, היא יועצת משכנתאות אדיבה, רהוטה, נחושה ונושאת עימה ארסנל כלים מגוון. לכן בין היתר היא נבחרה על ידי ארגון פעמונים לסייע להמונים בהתנדבות מלאה גם בתחום כלכלת המשפחה.
אירית מירושניקוב: תוכנית עבודה שמורידה את מפלס הלחץ הנפשי כיוון שלקיחת משכנתא כוללת בתוכה סכומי כסף גדולים והתחייבות לעשרות שנים קדימה, התהליך יכול להוביל ללא מעט לחצים וכאבי ראש.
על מנת לחסוך מהלקוחות שלה את הלחצים הללו, אירית בנתה תוכנית עבודה ברורה אשר מקלה את החיים על הלווים:
"אני תמיד אומרת ללקוחות שלי כי התהליך לקבל משכנתא לא שונה מהרכבה של פאזל, ולכל חתיכה קטנה יש משמעות גדולה.
החוכמה היא לעשות סדר ולבנות את התהליך כך שהוא יהיה ברור ויעיל גם ללקוחות וגם עבורי.
לכן בשיחת הטלפון הראשונה אני מבקשת לקבל את כל הנתונים והמידע הרלוונטי, ולומדת מהו הצורך ומה היכולות הפיננסיות שלהם כאן ועכשיו.
ברגע שכל אלו נמצאים בידי, אנחנו עושים תיאום ציפיות בכל הנוגע ללוחות הזמנים, ובמקביל אני מציגה מספר מסלולים אופטימליים בהתאם למציאות. ברגע שיש הסכמה על תמהיל המשכנתא המבוקש אנחנו עוברים לשלב הבא".
אירית מירושניקוב: הכוח שיש לאיתנים הרשת הארצית להציע
3 צפייה בגלריה
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
(צילום: קרן אשכנזי - אלקיים)
השלב הבא שאירית מדברת עליו יכול לכלול בתוכו סיעור מוחות שהיא עורכת ביחד עם יועצי משכנתאות נוספים החברים ב"איתנים הרשת הארצית", ומדובר באפשרות שוברת שוויון:
"לא פעם מגיעים אליי לקוחות עם בעיות מורכבות, אם בגלל BDI שלילי, עיקולים בהוצאה לפועל, לאחר שהם קיבלו סירוב מהבנקים וסיבות נוספות.
כדי למצוא את הדרכים היעילות ביותר ולפעול במהירות האפשרית, יש לי את היכולת להיעזר בקולגות שלי מטעם רשת איתנים, כאשר אני מעלה את התיק הבעייתי לוועידה מיוחדת בין עשרות יועצים נוספים. כל אחד מהם תורם את הניסיון, הידע והקשרים שלו, על מנת שאפשר יהיה ליישם תוכנית עבודה שתעקוף את כל הקשיים הקיימים", אירית הסבירה.
אירית מירושניקוב: הערך המוסף השלב השלישי בתהליך העבודה עם אירית הוא המסע אל עבר הבנקים השונים, והיא לעולם לא מסתמכת על בנק אחד בלבד. באמנות מרשימה אירית נעה בין מספר סניפים שונים, ולמעשה משחקת סוג של משחק פוקר, כאשר שומרת את הקלפים שלה צמוד לחזה, עד אשר מקבלת את ההצעה הטובה ביותר עבור הלקוחות.
מעבר לידע המקצועי, לניסיון ולקשרים שאירית גייסה לעצמה לאורך השנים, בסופו של יום יש גם את הטאצ' האישי שלה והוא בא לידי ביטוי בשתי שפות, עברית ורוסית:
"אני לא רואה את מי שעומדים מולי רק כלקוחות ויש הרבה מעבר למספרים היבשים, אלא מטפלת בכל תיק כאילו היתה זו המשכנתא הפרטית שלי.
לכן אני זמינה עבור הלקוחות בכל שעה לאורך היום ומבחינתי אין אף שאלה טיפשית, כי המטרה שלי היא לא רק להשיג עבורם את המשכנתא אלא גם להיות להם למשענת לכל אורך הדרך.
זה נכון בעיקר לדוברי השפה הרוסית שמתקשים להבין את כל הדקויות הבירוקרטיות כאשר הם ניגשים לבנק בנוגע למשכנתא, או מתנהלים מול עורכי דין ומתווכים במשא ומתן בנוגע לרכישת דירה", אירית סיפרה על חלק בלתי נפרד מבחינתה בעבודה.
אירית מירושניקוב: יצירת קשר
3 צפייה בגלריה
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
אירית מירושניקוב
(צילום: יח"צ)
על פי אירית מירושניקוב, הריבית תמשיך לעלות עד סוף השנה בגלל משתנים שונים, כמו מדד המחירים לצרכן שמושפע מהקורונה, האינפלציה והמלחמה בין רוסיה לאוקראינה.
כמו כן היא מוסיפה טיפ חשוב לכל מי שמנסה לרכוש לעצמו דירה דרך פרויקטים כגון המחיר למשתכן או דירה בהנחה:
"על פניו הפרויקטים הללו משתלמים, אבל כדאי מאוד לקחת בחשבון את העובדה שלחלק גדול מהם אין עדיין היתרי בנייה, וזה יכול לקחת שנה וחצי עד שנתיים.
בפרק הזמן הזה אפשר ותשלמו את מדד תשומות הבנייה החל מרגע הזכייה, עוד הרבה לפני קבלת ההיתר ותחילת העבודות השטח.
נכון להיום המדד הזה עולה ללא הפסקה וצריך להיערך אליו בהתאם מבחינה פיננסית, בכל הנוגע להון העצמי וכמובן לגובה המשכנתא".
לתיאום שיחת ייעוץ טלפוני ללא עלות עם אירית מירושניקוב, חייגו: 050-634-5137 וואטסאפ אתר פייסבוק יוטיוב