בתחילת החודש פונה במלואו אתר הקרוואנים בשכונת רמת אליהו בראשון לציון. מדובר בשמונת הקרוואנים האחרונים שהיו ברחוב זינר וזה למעשה המהלך האחרון בפינוי השטח להליך בינוי־פינוי־בינוי, במסגרתו נבנים המבנים טרם פינוי משפחות מדירות שבבעלותן.
2 צפייה בגלריה
רמת אליהו
רמת אליהו
רמת אליהו
(צילום: אבי מועלם)
במקרה של הקרוואנים, מדובר בפולשים ועל כן למעט משפחה אחת שקיבלה דיור מוגן, שאר המשפחות קיבלו מהעירייה כמחווה של רצון טוב, סיוע בשכר דירה לשנה.
בסיום הפרויקט יפונו בסך הכל 2,600 בתי אב ובמקומם ייבנו 5,600 יחידות דיור וכביש חדש שיפתח את השכונה וינגיש גם את הרחובות ללא מוצא. "זה למעשה הפינוי האחרון שחיכינו לו", מסביר ראש מינהלת פינוי־בינוי רמת אליהו, דודו מנצור, "זה פרויקט ענק ובמסגרתו אנחנו קודם כל בונים ורק אז מפנים, למעט בניין אחד שהיה מסוכן ועל כן נהרס לפני כשנה וחצי ודייריו יצאו לשכירות עד לסיום הבנייה".
הפרויקט אמנם צפוי להסתיים רק בעוד 15 עד 12 שנים, אך הקצב מעודד.

2 צפייה בגלריה
הרווחיות בבנייה נעלמת
הרווחיות בבנייה נעלמת
ההקמה בדרך
(צילום: שאטרסטוק)

קראו גם:

"עד סוף השנה יעברו 61 משפחות מרחוב ש"י עגנון 11 ו־15 לבניינים חדשים ששלב השלד שלהם כבר הסתיים, בשנה הבאה משפחות נוספות יעברו לשכונת נוריות. בשטח של מתחם הקרוואנים ייבנו שני בניינים וגם ייפתח כביש חדש, מרחוב בן צבי ועד רחוב תורה ועבודה, זה ציר אורך נוסף לשכונה שיאפשר בנייה חדשה כי הוא יפתח את המקום.
"בהמשך ייבנו באיזור עוד בניינים חדשים על ידי מינהלת המגורים של צה"ל, בהם יתגוררו 50 אנשי קבע ועוד 20 ממתפני רמת אליהו. סך הכל כבר 411 משפחות שצפויות להתפנות כבר משולבות במכרזים השונים".