דיור וגם שופינג ומסעדות: קבלו את התוכנית החדשה למתחם ביג, שיקום ליד ישפרו סנטר נס ציונה, מרכז שכבר עכשיו משמש את כל תושבי האזור מראשון לציון ועד רחובות.
תוכנית מתחם ביג היא תוכנית חדשנית, הכוללת עירוב שימושים אשר יוצרים מתחם ייחודי ובו גם מגוון עשיר של אפשרויות מסחר ופנאי, לצד מקומות תעסוקה, דיור לצעירים ודיור מוגן. תוכנית הבינוי העדכנית אשר הוצגה לחברי הוועדה כוללת עיצוב ופיתוח כלל השטחים במתחם החדשני אשר משתרע על 46 דונם בדרום העיר, סמוך למתחם ישפרו סנטר.
2 צפייה בגלריה
ביג נס ציונה
ביג נס ציונה
ביג נס ציונה
(הדמיה: באדיבות העירייה)
התוכנית המתקדמת, בהמשך לאישור הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה ולתב"ע המאושרת, כוללת המרה של 10% משטחי התעסוקה לשטחי מסחר בחלקו הצפון־מזרחי של המתחם. התוכנית הוגשה לעיון חברי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה בשבוע שעבר וכללה שיפורים ושינויים במבני המתחם, ביניהם: בינוי מדורג בבנייני מעטפת המתחם, הורדת גובה המבנים בלב המתחם לשתי קומות בלבד, גגות ירוקים לרווחת הציבור והגדלת גודל ממוצע של יח"ד בדיור המוגן ל־65 מ"ר.
כדי להתאים את המתחם לצביון העיר ולשמור על בינוי נמוך וחלל פתוח וירוק בלב המתחם, על פי התוכנית החדשה יירד הגובה של ארבעת המבנים בלב המתחם לשתי קומות בלבד. גג המבנים הנמוכים יעוצב כגג ירוק ויהיה פתוח לרווחת הציבור. הבנייה הנמוכה בלב המתחם תשפר את נראות המתחם כולו ותגדיל את תחושת המרחב. דירוג חדשני של בנייני המעטפת במתחם יאפשר תוספת של שטחי מסחר, ללא עלייה נוספת בגובה הבניינים המותר בתוכנית ותשדרג את נראות המתחם כולו.

2 צפייה בגלריה
ישפרו סנטר נס ציונה
ישפרו סנטר נס ציונה
ישפרו סנטר נס ציונה
(צילום: באדיבות ישפרו סנטר)

קראו גם:

עוד בתוכנית הבינוי החדשה: יחידות הדיור המוגן ייבנו בגודל של 65 מ"ר בממוצע, ויוקם מעבר להולכי רגל בגובה, אשר יאפשר גישה נוספת ונוחה בין המבנים השונים במתחם.
תוכנית מתחם ביג אושרה על ידי הוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בחודש פברואר 2022. המתחם החדשני עתיד לכלול מרכז קניות פתוח בסגנון לייף סטייל, מסעדות, בתי קפה, ומתחמים שונים למסחר ובילוי, ביניהם מתחם קולנוע, פארק משחקים רחב ואטרקציות שונות. המתחם שישתרע על כ־46 דונם צפוי לכלול גם קומפלקס משרדים רחב, מבני ציבור ושני בנייני מגורים עם דירות קטנות לצעירים. בניית המתחם בעלות כוללת של כשני מיליארד שקלים צפויה להתחיל כבר בחודש מאי השנה ולהסתיים בשנת 2026.

מה במתחם?


בתי קפה
חנויות
מתחם קולנוע
פארק משחקים
דיור מוגן
דיור לצעירים
משרדים