תושבי שכונת רחובות המדע, הממתינים מזה תקופה ארוכה להקמתו של המרכז המסחרי שאמור להיבנות על הגבול בין שכונתם לשכונת אחוזת הנשיא, גילו בשבוע שעבר כי ייאלצו להמתין עוד תקופה ארוכה עד שיוכלו לראות את המרכז קם, ככל הנראה שנתיים לפחות.
הסיבה: נציגי חברת הבנייה שפועלים בשטח דיווחו לאנשי השכונות שביקשו לברר מה סיבת העיכוב בתהליך הבנייה, כי החברה נתקלת בבעיות הקשורות לקרקע שעליה אמור לקום המבנה המסחרי.
1 צפייה בגלריה
כאן יקום מרכז מסחרי
כאן יקום מרכז מסחרי
כאן יקום מרכז מסחרי
(צילום: שי אלבלינג)
על פי מה שנמסר לתושבים, חלק גדול מהקרקע במקום חולית – דבר המקשה על כלי העבודה לחפור בה כדי להגיע לעומק הנדרש ליציקת היסודות למבנה, שאמורים להיות בעומק רב למדי, שכן בשטח אמורות להיבנות על פי התוכנית שתי קומות של חנייה תת־קרקעית.
עובדה זו, טוענים נציגי חברת הבנייה, גורמת לעיכוב הרב שעליו מוחים תושבי השכונה, שהפכה להיות שכונת המגורים הגדולה ביותר בעיר, אולם אין בקרבתה מרכז מסחרי.
"פרויקט נדל"ני כזה חייב להיות מתוכנן בקפידה, כולל בדיקת הקרקע", אומר אבי חנין, תושב השכונה, "והאמת שאנשים שקנו פה דירות לפני כמה שנים היו בטוחים שליד הבית יהיה להם מרכז מסחרי, וזה עוד לא קורה".
לאור העדכונים שקיבלו, ההערכה כעת היא כי תושבי שכונות רחובות המדע ואחוזת הנשיא ייאלצו להמתין שנתיים לפחות עד שיוכלו ליהנות מהמרכז המסחרי.
יצוין בהקשר זה כי בעבר נגרמו עיכובים אחרים בקידום הפרויקט, לאחר שהיזם בשטח ניהל דין ודברים ממושך עם גורמי הנדסה ותכנון בעירייה. על פי התוכנית המקורית, המרכז היה אמור להיפתח כבר בשנת 2018, אולם נראה כי ייפתח לקראת שנת 2022.
לתושבים נמסר כי לאחר השלמת החפירות בשטח, בעוד כחודש וחצי, ייכנס קבלן הבנייה למקום, והוא התחייב כי הבנייה תסתיים בתוך 18 חודשים.
מטעם היזם טרם נמסרה תגובה.