התמעטות השטחים לבנייה ברחובות הביאה את חברת ברדוגו גרופ לבנייה וייזום להכריז השבוע כי החליטה להשקיע בשנה הקרובה סכום של 250 מיליון שקל בעסקאות נדל"ן, במיוחד ברכישת קרקעות בשטח העיר.
2 צפייה בגלריה
(אתר בנייה. אילוסטרציה | צילום אבי מועלם)
מדובר בעיקר במגרשים ריקים הממוקמים בשכונות העיר או בפאתיה, הנמצאים בבעלות פרטית, בין אם המגרשים עומדים ריקים ובין אם עומדים עליהם מבנים ישנים ונטושים, או כאלה המשמשים למגורים.
עשרות המגרשים, בשטח של חצי דונם עד שני דונמים, מפוזרים ברחבי העיר ובכוונת החברה לפנות אל בעלי הקרקעות ולרכוש מהם את השטחים במטרה להשביח אותם באמצעות בנייה של בנייני מגורים חדשים – תופעה שהולכת ומתפשטת בשנתיים האחרונות בשכונות הוותיקות של העיר, כולל במרכזה.
כדי לקדם את המהלך הקימה החברה צוות מומחים מתחום הנדל"ן: שמאי מקרקעין הפועלים באיזור השפלה, עורכי דין ואנשי כספים – שיהיו אלה שיבחרו את הקרקעות שיוצעו לחברה על ידי בעלי קרקעות או מתווכים מטעמם.
2 צפייה בגלריה
ליאור ברדוגו
ליאור ברדוגו
ליאור ברדוגו
(ליאור ברדוגו צילום: יובל אסף)
בשבוע שעבר החלו אנשי ברדוגו גרופ לפנות למשרדי תיווך שונים והבהירו לאותם גורמים כי התנאי הבסיסי לביצוע עסקאות בתחום הוא כי כל איש נדל"ן יוכל להציע שטח קרקע אחד בלבד וכי המשא ומתן יהיה מתחילתו בלעדי, כלומר שבעלי הקרקע יתחייבו כי לא ינהלו משא ומתן על הקרקע עם בעלי עניין אחרים.
"מדובר בהליך יוצא דופן ומיוחד של חברתנו, שנולד כתוצאה ממלאי קרקעות עודף שקיים במרכז רחובות והרצון שלנו להמשיך להתבסס בעיר", מסביר ליאור ברדוגו, שיעמוד בראש צוות המומחים, את הסיבות למהלך שיזם. "זה תהליך שאנחנו גאים להיות שותפים לו – יצירת מרחב אורבני מתקדם שיחדש את פניו של המרכז הוותיק תוך שמירה על צביונו ויתרום לאיכות החיים של כל התושבים המתגוררים בסביבה".
אם תוכניתם תתקדם כסדרה, מבטיחים אנשי ברדוגו גרופ להציג כבר בחודש אפריל השנה את העסקאות שביצעו.