את הפטנט השיווקי של "דירה לדוגמה" כולם מכירים. הוא נועד לשמש כאמצעי לקידום הפרויקט בפני הרוכשים הפוטנציאליים, על מנת שיראו ויעריכו את סגולותיו. אלא שלאחרונה הוא עשה צעד נוסף קדימה: שיווק דירות שהכל בהן מוכן ומזומן. כאלו שמגיעות מרוהטות עד הפרט האחרון.
3 צפייה בגלריה
אנדרומדה
אנדרומדה
אנדרומדה
(אנדרומדה, עיצוב: הלל אדריכלות צילום: עודד סמדר )
היזמים, שראו את האפקט שמייצרת דירה מרוהטת ומתוקתקת, הבינו שיש אנשים שמעדיפים לסגור עסקה ממש כך: דירה מוכנה ומעוצבת, רהיטים שכבר נבחרו וסודרו ואקססוריז שיושבים בדיוק במקום הנכון.
קראו גם:
כך, בעצם, החלה מגמה חדשה לצבור תאוצה: דירות מרוהטות קומפלט. ווט יו סי איז ווט יו גט.
"רוכשי הדירות של היום כבר לא מחפשים רק ארבעה קירות", אומרת רונית כהן, מנהלת פרסום ושיווק בצמח המרמן. "הם מחפשים את דירת החלומות, ורוצים שהיא תהיה מעוצבת עד הפרט האחרון. אחת הדוגמאות לכך היא הפופולריות של רכישת דירות לדוגמה. הן מתוכננות לצורך המחשה, אבל יש כאלו שמעדיפים לרכוש אותן על פני דירה ריקה.
"הם מקבלים עיצוב וריהוט – עד לרמת המגבות באמבטיה. יזמים הבינו, שבעיקר בפרויקטים יוקרתיים, מדובר ביתרון עבור הלקוח, שכל מה שהוא צריך לעשות זה להגיע עם המזוודה".
3 צפייה בגלריה
הקורונה חיזקה את המגמה
הקורונה חיזקה את המגמה
הקורונה חיזקה את המגמה
(עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ צילום: אלעד גונן )
כהן מספרת, למשל, על פרויקט אנדרומדה ריבורן ביפו: "יש בו 55 דירות במגוון גדלים ותכנון שונה", היא אומרת, "מתוכן אנחנו משווקים חמש דירות מעוצבות ומרוהטות, כולל כל פריטי הנגרות, מוצרי חשמל והאקססוריז. רק לבוא עם הבגדים וזהו.
"הלקוח מוכן לשלם את הפרמייה על דירה כזאת מכיוון שמבחינתו הוא חוסך את כאב הראש ובעיקר את הזמן בכל הקשור לעיצוב הדירה, הריצות אחרי ספקים, המעצבים, הפיקוח על עבודות העיצוב וכו'".
הפרויקט, שהוקם על ידי צמח המרמן, קרסו נדל"ן וולודינגר נדל"ן צפוי להתאכלס בקרוב. "הדירות המעוצבות והמרוהטות עוררו עניין, עד כדי כך שכעת נבחנת האפשרות לעצב ולרהט דירות נוספות", אומרת כהן.
"אנשים אוהבים לראות מה הם רוכשים. לא תמיד קל להם לדמיין איך תיראה הדירה. עם זאת צריך לזכור שרכישת דירה מעוצבת לא מתאימה לכל אחד. הפער בין דירה מעוצבת ומרוהטת עד הפרט האחרון לבין דירה על הנייר מסתכם בכחצי מיליון שקל (עבור דירת 4 חדרים), וזה כמובן משתנה בין דירה לדירה ומותאם לגובה ההשקעה".
הדירות בפרויקט, שעוצבו על ידי "הלל אדריכלות" הן דירת גן שמוצעת למכירה תמורת 10.8 מיליון שקל והדופלקס שנמכר תמורת כ-20 מיליון שקל.
3 צפייה בגלריה
אקססוריז, צלחות, תמונות, מכשירי חשמל, פשוט הכל
אקססוריז, צלחות, תמונות, מכשירי חשמל, פשוט הכל
אקססוריז, צלחות, תמונות, מכשירי חשמל, פשוט הכל
(עיצוב: אריאלה עזריה ברקוביץ צילום: אלעד גונן )
לדברי מעצבת הפנים הדס רוט מ"הלל אדריכלות", כשרוצים לעצב דירת יוקרה שבעצם מבלי שיודעים מיהו הלקוח, המטרה היא לקלוע לקהל כמה שיותר רחב, כמובן בהתאם ל-DNA של הפרויקט, בהתאם ללוקיישן ולקהל יעד שהוגדר מראש על ידי היזם.
"המטרה היא לספק ללקוחות הפוטנציאליים בית חם, נעים ומפנק, ולאפשר להם להבין את הפוטנציאל שלו. לעבור על כל הצרכים של הלקוחות, לסגנן בית שמצד אחד יוקרתי ושופע סטייל ומצד שני משפחתי, נעים ופונקציונאלי".
מעצבת הפנים אריאלה עזריה ברקוביץ' מצטרפת למגמה, אך מסייגת: "לצד לקוחות שרוכשים דירות מוכנות, יש לקוחות שרוכשים דירה יד שנייה ומבקשים שלא להיות חלק מתהליך השיפוץ. גם כאן, הם בעצם לא שותפים בטרחה הכרוכה בכך ומקבלים את הדירה כשהיא מוכנה פרפקט. בדיוק כמו אלו שרכשו דירה מוכנה מקבלן. גם כאן כל מה שנותר להם לעשות זה להביא את הארגזים ולפרוק את הבגדים".
לדברי עזריה, יש אנשים שממש מבקשים שאבזור הדירה יהיה עד הפרט האחרון, "כולל אקססוריז, צלחות, תמונות, מכשירי חשמל, פשוט הכל, מה שנקרא 'דירה בהפתעה'.
"גם הקורונה האיצה את יישום התהליכים בדירה בשלט רחוק וחיזקה בקרב הלקוחות את הלגיטימציה שלא להיות צמודים פיזית לתהליך - והכל ממשיך לקרות. אנשים גם זיהו את היתרונות בכך: פחות כאב ראש, עבודה מהירה יותר ובית שמוכן למידותיהם".