2 צפייה בגלריה
ליאת גולדשטיין (צילום: mynet)
ליאת גולדשטיין (צילום: mynet)
ליאת גולדשטיין (צילום: mynet)
ליאת גולדשטיין, תושבת רחובות ומקימת האתר 'אמאבא' ובו תוכן להורים, חיפשה לפני תשע שנים כיצד לתרום לחברה. "חיפשתי משהו שאני יכולה לתת חוץ מאשר לשלוח לגולשים שלי חידות והמלצות מה לעשות, שזה כמובן דבר מאוד חשוב ומבורך, אבל רציתי לגרום לגולשים שלי לעשות משהו טוב למען האחר", מספרת גולדשטיין.
שיחה עם ילדיה העלתה את נושא הציוד לבית הספר, ובפרט את נושא התיקים. "נחשפתי לכך שיש ילדים שאין להם ילקוטים ללכת איתם לבית הספר וממש הזדעזעתי שיש ילדים שהולכים עם תיק קרוע או שקית והם לא רוצים ללכת לבית הספר בגלל זה, זה משפיע על כל העתיד של הבן אדם אם אין לו את ההשכלה בשנים הראשונות", היא אומרת. "חשבתי לעצמי, יש אנשים שמחליפים וקונים תיק חדש, ניקח את התיק הזה ונעביר אותו, מגיל הגן ועד תיכון".
איך את יודעת מי צריך תיק?
"אני עובדת עם עמותות שאני בודקת ויודעת שמעבירים את התיקים הלאה, יש עמותה שעוזרת לנשות האסירים, יש עמותה שעוזרת לחד הוריות, הם מכינים לי רשימה של איזה תיקים הם צריכים למשפחות שהם מטפלים בהם, ועם הזמן הצטברו לי רשימה". בשנה הראשונה כי מי שרצה לתת תיק, גולדשטיין הייתה נוסעת עד אליו כדי לאסוף את התיק, אך מאז הפרויקט התפתח וכיום יש 40 נקודות איסוף בכל הארץ, מדן ועד אילת.
"בסוף יולי כל התיקים מכל הנקודות האלה מגיעים אליי לחצר, ממיינים ומכבסים מה שצריך וגם אוספים ציוד, יש הרבה ילדים ומבוגרים שמתנדבים ויחד איתי פועלים גם פרויקט 'המלאכים של רחובות' שאוספים תיקים שהגיעו לסייע בכביסה ובמיונים, אם להם נשארים תיקים הם תורמים לנו ואם לנו נשארים אנחנו מביאים להם, בשנה הראשונה היו בסביבות 200 תיקים ובשנה שעברה היו 3000. כל התיקים האלו הולכים לילדים נזקקים, באמת יש כמויות כאלה של ילדים שצריכים את התיקים האלו", אומרת גולדשטיין.
2 צפייה בגלריה
התיקים של גולדשטיין (צילום: mynet)
התיקים של גולדשטיין (צילום: mynet)
התיקים של גולדשטיין (צילום: mynet)
גולדשטיין מסבירה שכל אחד יכול למצוא נקודת איסוף קרובה אליו, וגם אם תהיה לו בעיה הוא יכול להתקשר אליה והעניין יוסדר, "ביסודם אנשים רוצים לעזור ולפעמים צריך להקל עליהם".
כשהתחלת את הפרויקט חשבת שהוא יתגלגל לממדים כאלו?
"ממש לא, רציתי לעשות משהו שהוא יותר מאשר הורים שיושבים בפינה הנוחה שלהם וקוראים המלצות לאן ללכת, רציתי לעשות משהו משמעותי אבל בחיים לא חשבתי שיתגלגל כך שאני מקבלת מכתבים מכל מיני מנהלות בתי ספר או עובדות סוציאליות שאומרים לי שהציוד שנתרם יצר שינוי גדול, במכתב אחד כתבה לי מנהלת שיש שני ילדים שלא הלכו לבית הספר כי הם התביישו להגיע לבית הספר בגלל אין להם תיק, ורק בזכות התרומה הצליחו ללכת לבית הספר. זה דברים שממש מרגש אותי".