מדי שנה מוטרדים הורי הילדים בחינוך המיוחד ממה שמתרחש בהסעות הילדים למוסדות החינוך וחזרה הביתה, והשנה יש בשורה טובה שצפויה להרגיע אותם ולו במעט.
החל מהשנה הקרובה יותקנו מערכות המכילות לוחות תקשורת להבעת רגשות בהסעות של תלמידי החינוך המיוחד ברחובות. כמו כן, יוקם מוקד טלפוני ייעודי בנושא היסעים, שבו יוכלו ההורים להתעדכן על תקלות וכדומה.
בשבוע שעבר התקיים לראשונה ערב משותף להורי החינוך המיוחד בעיר עם עובדות ועובדי מחלקת ההיסעים בעירייה כדי להציף בעיות ולהציע פתרונות.
קראו גם:
אייבן שמשון, מנהל מחלקת ההיסעים, נפגש עם ההורים והציג בפניהם את הפרוצדורה המלאה של תכנון ההסעות, בעלות ובעלי תפקידים ותחומי האחריות של כל אחת ואחד מהם, הנחיות משרד החינוך והכללים אליהם כפופה מחלקת ההיסעים בהתאם לחוק, ויחד עם צופית גולן יו"ר הנהגת ההורים העירונית וראש צוות חנ"מ בהנהגת ההורים הארצית ענו על שאלות ההורים, הבהירו את הנהלים ורשמו לפניהם נקודות נוספות לבדיקה בהמשך.
בזכות השיח המשותף, כבר בשנת הלימודים הקרובה לכל מלווה הסעה בכיתות תקשורת וגני הילדים תהיה ערכה שתכלול, בין היתר, לוח תקשורת ולוח התנהגות מותרת ואסורה בהסעה.
הלוחות נבנו ועוצבו בשיתוף צוות מתי"א ר"ן כך שיתאימו לשפה וללוחות המוכרים לתלמידות ולתלמידים מהגנים ומבתי הספר ומטרתם לאפשר תקשורת ברורה בין התלמידות והתלמידים לבין המלווה בהסעה. הלוחות יופצו גם למסגרות החינוכיות וגם להורים.
כמו כן, החל מהיום הראשון ללימודים תפעיל מחלקת ההיסעים מוקד מענה להורים, בימים א'-ה' מהשעה 6:30 בבוקר ועד השעה 19:00 בערב, וביום ו' עד השעה 13:30. המוקד יקבל דיווחים על כל תקלה, בעיה וצורך וייתן מענה במידת האפשר.
חברת המועצה מגי סלע וגר, מחזיקת תיק האוכלוסיות המיוחדות והחינוך המיוחד: "זוהי נקודת פתיחה לתהליך שקיפות ושותפות עם הדרג המקצועי בעירייה. עבור ההורים זה חיוני ליצור אמון הדדי עם המערכת, להסיר חסמים ולשחרר חרדות".
יו"ר הנהגת ההורים העירונית צופית גולן: "כשיש מי שרוצה להקשיב לנו ומוכן לדבר איתנו ולמצוא יחד את הפתרונות אפשר לחולל שינויים מרחיקי לכת בחייהם של הילדים וההורים".