אברהם מגן מדיור מוגן ״לב רחובות״ לא יודע מה פשר המילה "לנוח". הרעיונות תמיד זורמים וגם האנרגיה לעוד מיזמים חברתיים. התוכנית החדשה שהוא מקדם: הרצאות לבני הגיל השלישי ב-10 שקלים.
2 צפייה בגלריה
אברהם מגן
אברהם מגן
אברהם מגן. הכי "צעיר" בעיר
(צילום: יח"צ לב רחובות)

בגיל 94 דואג מגן להיות בתנועה, ליזום פרויקטים חברתיים ולהיות שותף במיזמים שונים שהוא עומד מאחוריהם. את תקופת הפנסיה הוא מנצל לקריירה שנייה, ובעשורים האחרונים העביר מאות הרצאות ביניהם: קורס ״4000 שנות היסטוריה יהודית״ בדיור המוגן ״לב רחובות״ בשכונת סלע וזכה בפרסים על היוזמות החברתיות שמקדם בעיר.

קראו גם:

הרצאות ב-10 שקלים


לאחרונה מגן הציע למ״מ ראש העירייה, שוקי קרומר, מחזיק תיק תרבות וותיקים, להרחיב יוזמה מדהימה. עד עתה העביר מגן הרצאות חינם בדיורים מוגנים, אך מעתה יוכלו ליהנות מהיוזמה גם יתר האזרחים הותיקים בעיר במבני ציבור במחיר סמלי של 10 שקלים בלבד.
וכך מתחילת אוגוסט מתקיימות הרצאות חינם בנושאי קריירה, בטחון ותחומי עניין מגוונים ברחבי העיר במבני ציבור ברחבי העיר.
כך מסביר מגן: "בחברה המודרנית יש אחוז לא מבוטל של חברים בני הגיל השלישי, בעלי התמחות או ידע שיכול לעניין אנשים אחרים. המודל שפיתחתי תופס את המרצה גם כשומע ופותח עבורו כניסה לאינסוף הרצאות במהלך השבוע בעבור הרצאתו לקהילה. ברצוני להודות לסגן ראש העירייה, שוקי קרומר, מחזיק תיק תרבות ותיק לאזרחים ותיקים, שאימץ את המודל ובטוחני שנעשה עוד דברים רבים ביחד לטובת העיר״.

2 צפייה בגלריה
שוקי קרומר, מחזיק תיק תרבות וותיקים ומ"מ ראש עיריית רחובות
שוקי קרומר, מחזיק תיק תרבות וותיקים ומ"מ ראש עיריית רחובות
שוקי קרומר, מחזיק תיק תרבות וותיקים ומ"מ ראש עיריית רחובות
(צילום: רוית סהר)

סגן ראש העירייה שוקי קרומר: ״אברהם מגן הוא דוגמא ומופת לאזרח ותיק שגם בגילו המופלג חולק את הידע שברשותו ופועל למען החברה בהתנדבות מלאה״.
קרומר מתכוון להרחיב את הפעילות ולפעול למען האזרחים הותיקים כך שההרצאות תתקיימנה ברשת חוויות בשעות הבוקר עד הצהרים.