בפארק האהבה, בגן המייסדים, בפארק היובל ובגינות רבות אחרות בעיר ישנם דיווחים רבים על קולות נפץ שנשמעים מדי לילה, בעיקר בסופי השבוע. התופעה המוכרת מתחילה בכל שנה לקראת חג הפורים ומפסיקה מעט אחריו, אך השנה, כך אומרים התושבים, הם התחילו מוקדם מהרגיל ובמלוא העוצמה.
2 צפייה בגלריה
נערים עם נפצים. "ללא אכיפה זה יילך ויחמיר"
נערים עם נפצים. "ללא אכיפה זה יילך ויחמיר"
נערים עם נפצים. "ללא אכיפה זה יילך ויחמיר"
(צילום: פרטי)
"בסוף השבוע האחרון חבורה של נערים פיצצו חזיזים בפארק של רחובות החדשה בשעת ערב מאוחרת, אחרי שהזמינו פיקוח הם ברחו לתוך השכונה והמשיכו שם כאילו לא קרה שום דבר", מספר אלכס, תושב הרחוב, שמסביר שמדובר על תופעה שחוזרת על עצמה כל שנה. "כל פעם אותו סיפור ובמשך שנים לא מצליחים לפתור את הבעיה. יש ילדים קטנים שלא מצליחים לישון, כלבים שמשתגעים מזה ואנשים עם פוסט־טראומה שאני לא יכול בכלל לדמיין מה עובר עליהם".

קראו גם:

לדבריו הוא שומע דיווחים מרחבי העיר ולא מדובר על תופעה נקודתית: "יש מצלמות, צריך להגביר אכיפה ולהראות נוכחות, אחרת זה לא ייפסק", הוא אומר ומסביר שתושבים מדברים על התארגנות פנימית של השכונה להגברת הנוכחות כדי להפסיק את התופעה. "איפה ההורים של הנערים האלה? איפה האכיפה? למה אנחנו צריכים ללכת ולהתמודד איתם?"

"מטפלים ביד קשה"


השבוע גם בגן המייסדים נערים פוצצו נפצים שהשמיעו קולות נפץ אדירים, "מה שהפיקוח והמשטרה אולי לא מבינים הוא שאם לא תהיה אכיפה מיידית זה רק יחמיר, מחר הם יירו לנו זיקוקים על הבתים או יזרקו בקבוק תבערה על מי שיעיר להם", אומרת תושבת שגרה בסמוך. "כל שנה אותו דבר אבל די, נמאס, תאכפו".

2 צפייה בגלריה
נפצים במרכז העיר
נפצים במרכז העיר
הנפצים הגיעו מוקדם יותר השנה
(צילום המחשה: שאטרסטוק)

מהעירייה נמסר: "עיריית רחובות רואה בחומרה את התופעה ומטפלת בה ביד קשה בעזרת העלאת רחפנים לאיתור המשתמשים בהם, החרמת סחורות וחלוקת דוחות. השיטור העירוני מבצע אכיפה סמויה וגלויה, ובמקביל, עם הודעה על דיווח בנושא, ניידת מגיעה לשטח ורושמת דוחות".