שבוע לאחר מותו של הנער מידן קלר מגדרה, במשפחתו ובסביבתו מתקשים לעכל את האובדן. מידן אושפז במשך שבוע במהלכו גם חגג יום הולדת 16, לאחר שריאותיו קרסו לאחר שימוש בסיגריות אלקטרוניות. תופעה נדירה שהפתיעה גם את הרופאים שחיברו אותו מיד למכונת האקמו.
3 צפייה בגלריה
מידן קלר ז"ל ואמו ריני
מידן קלר ז"ל ואמו ריני
מידן קלר ז"ל ואמו ריני
(צילום: פייסבוק)
אחרי שלושה ימי אשפוז בשניידר, הוריו דיווחו על שיפור קל במצבו והודו לכל מי שמתפלל עבורו, אבל ביום שישי בלילה, אביו יריב ששהה לצד מיטתו יצא לכמה דקות לקנות אוכל וביקש מהאחיות לדבריו להשגיח על בנו. שתי דקות לאחר מכן הוא שמע צעקות, חזר במהירות לחדר וראה את הצוות הרפואי נלחם על חייו של מידן, לאחר שצינור החמצן נותק. אך מאמצי ההחייאה לא צלחו והוא נפטר.
מידן (מרדכי) קלר-ברוך ז"ל נולד וגדל ברחובות, בשנים האחרונות עברה המשפחה להתגורר בגדרה. הלווייתו התקיימה ביום ראשון השבוע בבית העלמין ברחובות.
אמו, ריני מוטט ברוך, שיתפה את כאבה וסיפרה בימים האחרונים ברשתות החברתיות על מידן בנה. "ביום שהגעת לאוויר העולם בכיתי מאושר. איזה תינוק יפה. הלב שלי התרחב ברמות שקשה לתאר...כל כך הרבה עברת ב-16 השנים האלו ומכל דבר צמחת עוד קצת. ובדרכך שלך למדתי וצמחתי גם אני.

3 צפייה בגלריה
מידן קלר ז"ל בבית הספר
מידן קלר ז"ל בבית הספר
מידן קלר ז"ל בבית הספר
(צילום: פייסבוק)

"דולי שלי, ילד יפה של אמא, היית חלק בלתי נפרד ממני, הרגשתי אותך בכל אבריי. שמרת עליי תמיד כשאבא והאחים שלך יצאו לטיולים, העדפת להישאר איתי וכמה כיף עשינו. הטיול לאמסטרדם בשנה שעברה, החיבור בינינו, הארוחות המשותפות במסעדות, קשר של אמא ובן שהוא יותר קשר של חברים.
"אני קוראת את הדברים שכותבים לך ואני כל כך גאה בך ילד שלי, אם רק היית יודע כמה השפעת על היקום הזה בעצם היותך אתה. המחנכת שלך מכיתה ה' ספדה לך וכתבה איך דאגת שהכיתה תהיה נקייה כדי שלמנקה לא תהיה יותר מידי עבודה, וככה היית, דאגת לכולם אבל בעיקר לאנשים השקופים.
"בשבועיים המטורפים האלו שעברנו הראית לי את העוצמות שלך, לכל רופא, אח או אחות, למנקה תמיד אמרת תודה. כשלא היה לך קול סימנת לב עם הידיים. בשבוע האחרון דאגת לשלוח הודעת אהבה לאחים שלך. היה לך חשוב להשאיר חותם, שאתה אוהב אותם".
כמה דקות לפני שנפטר מידן הוא עוד התכתב עם אמו. "אמרת שאתה תשמור עליי ושאתה אוהב אותי, הספידה אמו, "אני לא יכולה להכיל את החיסרון הפיזי שלך. לא יכולה לדמיין את החיים שלי בלעדייך".
האם התייחסה בדבריה לאיך בנה הציל ילדים רבים במותו בגלל העלאת המודעות לסכנות הטמונות בסיגריות האלקטרוניות. "עשית מצווה גדולה ובזכותך הרבה מאוד ילדים מבינים את הנזק בעישון. בין שהתכוונת ובין שלא. הלכת מן העולם כשכולם יודעים מי היה מידן מרדכי קלר-ברוך. הלב שלי לא יחזור להיות שלם לעולם".

3 צפייה בגלריה
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
הלוויה של מידן קלר
(צילום: מוטי קמחי)

יפעת לנציאנו, מי שחינכה את מידן במשך שלוש שנים בבית הספר היסודי ברחובות, הספידה אותו: "איך אפשר להיפרד מתלמיד? איך אפשר לעכל? שלוש שנים שזכיתי שתהיה תלמיד שלי התחייבתי להוריך שאשמור עליך מכל משמר. וכמה היית קרוב אליי. במשך 25 שנה ידעתי עצב...תלמידים שנפלו במלחמות, תלמידים שנפצעו או נפטרו מתאונות. אבל הם לא אתה. לא הייתי המנהלת שלהם.
"תמיד אזכור אותך מחייך מידן. צוחק, עם הומור משובח ויכולת שכנוע ועקשנות מיוחדת. כמה וכמה שעות שישבנו יחד וניסיתי לתת בך דעת ואתה להסביר לי עוד על ידיעות עולם רחבות שהחזקת. התרגשת מכל מעשה התנדבות, ביקשת לארגן את כל התרומות שעשינו בבית החינוך ובכלל היית לעזרי מתי שרק הצטלבו עינינו. מאחלת לנו ללמוד ממך. מאחלת שהוריך ואחיך ידעו נחת ורוגע".

קראו גם:

מידן למד בכיתה י' בכפר הנוער החקלאי עיינות. הוא היה ספורטאי והתאמן בג'ו ג'יטסו ובאומנויות לחימה משולבות. הוא הותיר אחריו הורים, ריני ויריב, ושלושה אחים.