בן 13 מושב בשפלה אושפז השבוע במרכז הרפואי קפלן לאחר שנעקץ על ידי עקרב בביתו. י' הנער סיפר: "נכנסתי לחדר הארונות לחפש בגד וראיתי שהוא על הרצפה. כשהלכתי להרים אותו, דרכתי על מגבת בדרך, ופתאום הרגשתי כאב חד וגדול בבת אחת".
2 צפייה בגלריה
העקרב שהסתתר בארון
העקרב שהסתתר בארון
העקרב שהסתתר בארון
(צילום: באדיבות המשפחה)
אביו של הנער הוסיף: "שמענו צרחות מכיוון חדר הארונות. בהתחלה חשבנו שהוא קיבל מכה או דרך על משהו שנכנס לו לתוך הרגל".
הנער סיפר כי הבין שנעקץ בבוהן של הרגל הימנית, אבל חשב שזה בכלל עכביש. "הייתה לי נפיחות קטנה, וכנראה שהוא עקץ אותי ממש קרוב לציפורן, כך שאפילו לא ראיתי סימן", סיפר, "אחרי חמש דקות הכאב כבר הגיע לברך". בשלב זה החליטו הוריו להזמין אמבולנס.
"בזמן שהמתנו לאמבולנס, מד"א נשארו איתנו על הקו ואמרו לי לשים זרם מים קרים על האצבע", סיפר הנער, "הכאב באצבע התחזק, הרגשתי שחבל כרוך סביבה".
הנער, מלווה באמו, פונה על ידי מד"א לבית חולים קפלן. תוך כדי הנסיעה התחיל לחוש נימול. בינתיים בבית האב החליט לבדוק במה מדובר, מצא את המגבת בחדר וכשהרים אותה ראה את העקרב: "נרגעתי לראות שמדובר בעקרב שחור, אך חשוב לדעת שגם עקרבים שחורים עלולים להיות מסוכנים. צילמתי אותו כדי שנוכל להראות גם לצוות הרפואי, ומהר הרגתי אותו".

קראו גם:

2 צפייה בגלריה
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
בית החולים קפלן
(צילום: אבי מועלם)

ד"ר איליא קובעיין, רופא במלר"ד הילדים סיפר: "ערכנו ל־י' סדרת בדיקות ונתנו משכך כאבים. הארס של עקרבים מכיל רעלנים קרדיוטוקסיים שעלולים להשפיע על הלב וכן נירוטוקסיים, שעלולים להשפיע על מערכת העצבים. עקיצת עקרב אמנם מתאפיינת בכאב חד, אבל ברוב המקרים היא לא מהווה סכנת חיים. עם זאת, ישנם זנים מסוימים של עקרבים אשר עלולים לגרום למוות, וילדים נמצאים בסיכון מוגבר לסיבוכים ולתמותה כתוצאה מעקיצתם. לכן היה עלינו לבדוק ולשלול את כל האפשרויות. הבדיקות של י' חזרו תקינות והוא מאושפז במחלקת ילדים ב' להמשך השגחה".
ד"ר קובעיין מוסיף: "במקרה של עקיצת עקרב, הדבר הכי חשוב הוא להזמין עזרה, גם כשיש ספק. במקביל, רצוי לקרר את איזור העקיצה, בין אם באמצעות מים קרים ובין אם באמצעות קרח".