ביום רביעי השבוע (3.11) יתקיים בכל הארץ תרגיל העורף הלאומי, ובמהלכו יישמעו אזעקות ביישובים רבים בארץ. ברחובות לא תישמע אזעקה, אך בין השאר תישמע אזעקה בראשון לציון. ההתרעות יופעלו בכל אמצעי ההתרעה - צופרים, יישומון פיקוד העורף, פורטל החירום הלאומי, תחנות הרדיו, ערוצי הטלוויזיה ואתרי האינטרנט השונים.
1 צפייה בגלריה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
צופרי אזעקה
(צילום: shutterstock)
לפיכך, אם תשמעו אזעקות מכיוון ראשל״צ- אין צורך להיבהל או לחשוש- מדובר בתרגיל. ההתרעות ברשויות המשתתפות בתרגיל יופעלו בשעות 11:00-10:00 ובשעות 19:00-18:00.
קראו גם:
אז אם אין התרעה אצלנו, מה בכל זאת אפשר לעשות?
לזכור שאיזור ההתרעה שלנו הוא רחובות. זמן הכניסה למרחב המוגן בחירום הוא דקה וחצי. במקרה של אזעקה, יש להיכנס למרחב המוגן ולשהות בו במשך 10 דקות

3 צעדים ואתם מוכנים

דעו את ההנחיות - יש לדעת כיצד לפעול בעת התרעה על ירי רקטות וטילים כדי להגן על חיינו וכיצד להכין את הבית והמשפחה לשעת חירום. לפירוט הנחיות מצילות חיים לחצו כאן.
הכירו את אמצעי ההתרעה - יש לדעת מהי התרעה ממוקדת, מהם אמצעי ההתרעה הקיימים, ומה זמן ההתגוננות שלנו (זמן הכניסה למרחב המוגן העומד ברשותנו). לפירוט אמצעי ההתרעה וזמן ההתגוננות לחצו כאן.
בחרו והכינו את המרחב המוגן - יש לבחור את המרחב הכי מוגן שיש ולהכין אותו לשעת חירום, כדי שבזמן חירום תוכלו להגיע אליו במהירות. למידע נוסף על בחירת והכנת המרחב המוגן לחצו כאן.
לעדכונים - חדשות רחובות