חוגגים אביב עם פסטיבל המחול והזמר "רוקדים אביב ברחובות" בחול המועד פסח. הפסטיבל יתקיים ב-20-19 באפריל בפארק המייסדים בעיר. ב-18.4 תיערך גם צעדת האביב המסורתית - שאסור לפספס!
7 צפייה בגלריה
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

"רוקדים אביב ברחובות"

במסגרת הפסטיבל יפעלו מתחמי הרקדות לקהל בסגנונות שונים ויתקיימו שני מופעי זמר ומחול, עם מיטב הזמרים, להקות "הדרי רחובות" ולהקות מרחבי הארץ: האחד בהנחיית הסטנדאפיסט מיקי גבע והשני בהנחיית הזמרת שרון חזיז.
קראו גם:
בין הזמרים שיופיעו: אילנית, אבי טולדנו, שימי תבורי, הראל מויאל, סגיב כהן ונופר סלמאן. עם סיום המופעים יימשכו ההרקדות ברחבי הפארק ובאולמות ספורט ברחבי העיר.
ביום הראשון של הפסטיבל, 19.4, יום שלישי, ייערך בשעה 20:00, המופע "קום והתהלך בארץ" - מופע מחווה לשיריו היפים של יורם טהרלב, גדול הפזמונאים של הזמר העברי, שהלך לעולמו השנה ושיריו הפכו עם השנים לקלאסיקות ולנכסי צאן ברזל בתרבות ובזמר הישראלי. במופע זה ישתתפו הזמרים אילנית, אבי טולדנו, אילן ליבוביץ', אסנת זנו מרום, שירלי לילו, חננאל אדרי וליטל ממן. את האירוע תנחה הזמרת שרון חזיז, שגם תנעים בשירתה.
7 צפייה בגלריה
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)
ביום השני של הפסטיבל, 20.4, יום רביעי, בשעה 20:00, יתקיים מופע הנעילה "כתר המזרח", מופע מחווה למיטב להיטי הזמר המזרחי והים תיכוני, דרך המלחינים והכותבים הבולטים שהטביעו את חותמם בתרבות ובזמר הארץ ישראלי, בהשתתפות הזמרים שימי תבורי, הראל מויאל, סגיב כהן, נופר סלמאן ("היורשת"), דנה לפידות והגר נבטי. את המופע ינחה הסטנדאפיסט מיקי גבע.
במסגרת הפסטיבל, שהפך בשנים האחרונות למסורת, יוקמו שני מתחמי הרקדות בפארק לקהל הרחב בין השעות 20:00-17:30 של ריקודים סלונים, ריקודי עם מכל הזמנים, סלסה, זומבה, ריקודי הורים וילדים, מחול על גלגלים ועוד.
בתום המופעים המרכזיים יימשכו ההרקדות אל תוך הלילה הן בפארק והן באולמות ספורט ברחבי העיר: החל מהשעה 22:00 תתקיים הרקדת נשים בהיכל הספורט אמי"ת עמיחי, ובשעה 23:00 מוזמנים חובבי הריקוד לאולם הספורט בבי"ס שז"ר ואולם "אוסי וזוהר" בצעדי ריקוד קלילים.
7 צפייה בגלריה
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
אירועי פסח ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)

צעדת האביב רחובות 2022 בסימן 'יציאה לחירות'

במסגרת חגיגות האביב בעיר, עיריית רחובות והחברה העירונית יערכו גם השנה את צעדת האביב ברחובות, במסלול מעגלי של 6 ק"מ, ברמת קושי בינונית-קלה, עם מגוון פעילויות לכל המשפחה לאורך המסלול ובסיומו.
הצעדה תתקיים בחוה"מ פסח, 18.4, יום ב', הזינוק מאתר הפרדסנות בין השעות 9:30-8:00, לא תתאפשר יציאה לאחר השעה 9:30.
7 צפייה בגלריה
(צעדת האביב | צילום עיריית רחובות)
ההשתתפות ללא עלות, אך מותנית בהרשמה מראש בלבד, באתר החברה העירונית או בקישור
הצעדה תעבור בין אתרים היסטוריים, והמשפחות הצועדות ייהנו מתחנות הפעלה לאורך מסלול חווייתי של 6 ק"מ ברמת קושי בינונית – קלה שתאפשר לבני כל הגילאים לקחת בה חלק (המסלול אינו מתאים לעגלות ילדים וכיסאות גלגלים). בסיום יגיעו הצועדים לאתר הפרדסנות להפנינג סיום חגיגי במתחם, הכולל תחנות פעילות חווייתיות לכל המשפחה. לא תתאפשר כניסת בעלי חיים, למעט חיות שירות לטובת המסתייעים.
מלבד הצעידה, ייהנו המשתתפים ממגוון פעילויות שילוו אותם במשך הדרך ביניהן: הדרכות, הסברים, חידונים, אמנים, מופעים, מתחמי פעילות ומנוחה ועוד. לנוחיות המשתתפים יוצעו תחנות צל וריענון לאורך מסלול הצעדה שתעבור בין אתרים היסטוריים ברחובות. סיום הצעדה ילווה בפעילויות ומופעים באתר הפרדסנות.
7 צפייה בגלריה
(צעדת האביב | צילום עיריית רחובות)

סיורים מודרכים בעקבות ההיסטוריה של העיר

בין התאריכים 17-20.4 יתקיימו סיורים מודרכים בלב המושבה ובשכונת שעריים, בהם ייחשפו המשתתפים לסיפורים היסטוריים מרתקים. מספר המשתתפים מוגבל וההשתתפות מותנית בהרשמה מראש.
17-20.4, ימים א'-ד', חוה"מ פסח, 20 שקלים למשתתף, להרשמה לחצו כאן
כל סיור יתקיים פעמיים ביום, בשעה 10:00 ובשעה 12:00, בימים א'-ד', בין התאריכים 17-20.4.
הסיור "מסע אל לב מושבה שלא הייתה כמותה" יתקיים בין מוסדות ציבור, גנים ובתים, בשדרת מנוחה ונחלה ורחוב יעקב, בין ארמונות של מיליונרים ובית משותף, ויעבור גם ליד בית של זמר וחדר בו גרו רחל המשוררת ואחיותיה. המשתתפים יכירו את סלוצקין האוסטרלי ואת ד"ר מוסקוביץ, ישמעו איך קמו גן ילדים, בית עם ובית ספר לפני 100 שנים, יפגשו עץ זית שנשתל 4 פעמים ופעמון שהיה נהוג בעבר לצלצל בו כל יום.
7 צפייה בגלריה
בית המיליונרים ברחובות
בית המיליונרים ברחובות
בית המיליונרים ברחובות
(צילום: עיריית רחובות)
הסיור "עולים לשעריים – הצדעה לשכונה התימנית הראשונה", שיתקיים בשכונת שעריים, יביא את סיפורה הייחודי של השכונה ותושביה שהגיעו מתימן. המשתתפים ייחשפו לארכיטקטורה של בתי בוץ, ארמון ורבי קומות משיש וזכוכית וישמעו על היחסים בין עולי תימן לעולי אירופה בשכונה. בהמשך יגיעו המשתתפים לבית כנסת משפחתי, יאזינו לסיפורי גברים וכדורגל ולעלילות על נשים ששברו את חומות החימר, ויסיירו בין היתר ברחובות הרב משה משולם, שבזי, קפרא, רחוב יאיר ועוד.
הנרשמים לסיורים עד ליום חמישי, ה-14.4, יקבלו מסרון לנייד עם מקום המפגש. הנרשמים לאחר תאריך זה מוזמנים להתקשר לבית דונדיקוב, במס' 08-9494721, בימים א'-ד', בחוה"מ, בין השעות 16:30-8:30, ולקבל את מקום המפגש באופן אישי.

מכון איילון

ממש בסמוך לפארק המדע נמצא מכון איילון, המקום בו מספרים את אחד הפרקים המרתקים בהיסטוריה של המאבק על הקמת המדינה. מתחת לאדמה ומבלי שהבריטים ידעו על כך, הוקם מפעל לייצור תחמושת ללוחמי הפלמ"ח. מפעל ענק בגודל מגרש טניס שפעל בין השנים 1945 ועד 1948 וייצר מעל ארבעה מיליון כדורים.
במקום חיזיון אורקולי והדרכות מעניינות ובחוץ מקום לערוך פיקניק משפחתי. הכניסה בהזמנה מראש 08-9406552, חול המועד: 9:00-16:00

מכון דוידסון

בפסח הקרוב באים למכון דוידסון המכון ויצמן ולומדים על מדע: איך מראה עובדת? האם אפשר ליצור בועות סבון מרובעות, כיצד נוזלים מתגברים על כוח המשיכה ואיך בכלל עובדת מראה?
במקום מספר סדנאות כמו טאי דאי, עולם מופלא של מראות, עמדות בועות סבון ומה שביניהם, משחקי שיווי משקל והיכרות עם מוצגי גן המדע שמסבירים תופעות מדעיות רבות.
ימים ראשון ושני 17-18 באפריל, החל מהשעה 9:30 (כל סדנה באורך 90 דקות), פעילויות מסתיימות בשעה 17:30. רכישת כרטיסים מראש.
7 צפייה בגלריה
(אתר הפרדסנות. באדיבות המועצה לשימור אתרים)

אתר הפרדסנות

בין עצי הדר נמצא תר הפרדסנות ע"ש מינקוב שמציע שלל פעילויות לכל המשפחה בחול המועד פסח. מדובר על אחד האתרים המעניינים בתולדות ההתיישבות, והוא מספר את סיפורה של משפחת מינקוב ואת מפעל הפרדסנות בארץ ישראל כולה.
במקום בית אריזה ותצוגה המשחזרת את הליך הקטיף, המיון והאריזה בימי ראשית הפרדסנות, ישנה משאבת מים ממונעת, הכנת מיץ, חיזיון אורקולי וסיורים מודרכים ועוד.
מומלץ להזמין מקומות מראש.
לעדכונים - חדשות רחובות
פורסם לראשונה: 12:14, 27.03.22