חברת נתיבי איילון הכריזה על חברות הקבלן שזכו במכרז להקמת התשתית לקווי התחבורה הציבורית- BRT (Bus Rapid Transit) בערי השפלה ראשון לציון, רחובות ונס ציונה- הקו הכחול.
3 צפייה בגלריה
הדמיית הקו הכחול
הדמיית הקו הכחול
הדמיית הקו הכחול
(הדמייה: ארקאפקט עדי בואנו בע"מ)

עבודות התשתית כוללות קידום זמינות, פירוק של תשתית קיימת, הקמת תשתית חדשה, הקמת תחנות חדשות ועוד.

קראו גם:

במכרז זכו שלוש חברות, כאשר כל חברה אמונה על ביצוע עבודות הקמה בחלק מהתוואי:
קבוצת מנרב בתוואי הקו בעיר ראשון לציון.
חברת שפיר הנדסה בתוואי הקו בעיר רחובות.
קבוצת אורון אחזקות והשקעות בתוואי העיר נס ציונה.
עלות הפרויקט כמיליארד ש"ח לתוואי כולו.

3 צפייה בגלריה
מסלול הקו הכחול
מסלול הקו הכחול
מסלול הקו הכחול
(צילום מסך: נתיבי איילון )

ההכרזה על הזוכים במכרז הינה אבן דרך משמעותית בפרויקט הלאומי להקמת קווי ה-BRT ולקראת תחילת העבודות על הקו הכחול שצפויות להתחיל במהלך שנת 2025.
בקו הכחול יפעלו כלי רכב ייעודיים, חשמליים ומתקדמים, בעלי קיבולת גבוהה ותדירות גבוהה בין נסיעה לנסיעה, שיפעלו בנתיב תחבורה ציבורית ייעודי וסגור. המערכת תפעל תוך קבלת עדיפות בתשתית הכביש והרמזורים, ותאפשר שיפור משמעותי בחוויית הנסיעה בתחבורה הציבורית ותספק אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי בזכות לוח זמנים מדויק ואמין, הגדלת קיבולת הנוסעים, תדירות הנסיעות והורדת זמני ההמתנה וזמני הנסיעה.

3 צפייה בגלריה
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
הקו הכחול ברחובות
(הדמייה: עדי בואנו - ארקאפקט)

בנוסף, הקו ישפר את הנגישות למרכזי מסחר, תעסוקה, אקדמיה ודיור לכ-100 אלף נוסעים ביום ומעל ל-30 מיליון נוסעים בשנה ברחבי הערים, עד מטרופולין תל אביב.
הקו הכחול גם יאפשר נגישות מלאה ומהירה למסופי תחבורה נוספים המייצרים קישוריות לתחנות רכבת ישראל בעיר רחובות ותחנת 'הראשונים' בראשון לציון, וקו המטרו M1S העתידי. כמו כן בעתיד הקו יתחבר לקווים נוספים של מערכת ה-BRT ברחבי ישראל שאושרו על ידי משרד התחבורה, ביניהם הקו הירוק בראשון לציון.