בית משפט השלום ברחובות גזר השבוע על פדופיל רחובותי, שמתגורר בסמוך למעון ילדים, 9 חודשי עבודות שירות ושנה וחצי מאסר על תנאי.
1 צפייה בגלריה
(פדופילדיה בסלולרי. אילוסטרציה: freepik, עיבוד: תמר כהן-מרדכי)
במהלך חג סוכות לפני שנה הוגש כתב האישום כנגד האיש, שהואשם בהחזקה והפצה של חומרים פדופילים קשים במיוחד, הכוללים מעשי אונס ומעשים מגונים בילדים מתחת לגיל 10 ואף פעוטות. עוד התברר כי האיש מתגורר בבית דו משפחתי בשכנות לגן פעוטות בעיר.
פרקליטות מחוז מרכז של המשטרה, באמצעות יחידת הסייבר, הגישה נגדו כתב אישום חמור וארוך, המפרט שורה ארוכה של עבירות שביצע הנאשם, גבר בשנות השלושים לחייו מהעיר.
על פי כתב האישום, משנת 2015 ועד לרגע מעצרו ביוני האחרון, החזיק הנאשם במחשבו האישי כ-2,303 קבצים הכוללים חומרי תועבה ובהם דמויותיהם של קטינים ופעוטות, רובם תחת גיל 10. הנאשם החזיק 1,608 תמונות שכללו תצלומים של קטינים בעירום מלא או חלקי, מבצעים זה בזה מעשים מיניים, ואנשים מבוגרים מבצעים בהם מעשים מיניים. הנאשם החזיק גם 420 סרטונים שהציגו קטינים בעירום מלא או חלקי שביצעו האחד בשני מעשים מיניים ומבוגרים שמבצעים בהם מעשים מיניים.
גם במכשיר טאבלט החזיק הנאשם 124 סרטונים דומים, וכך גם החזיק בשני שרתי אחסון מרוחקים ("ענן") ובהם עוד 202 קבצים עם חומרי תועבה. את התכנים השיג הנאשם מהורדת תכנים באמצעות תוכנה לשיתוף קבצים, ובשימוש בפלטפורמות באינטרנט המאפשרות לזרים לנהל שיחה על פי תחומי עניין מוגדרים ומשותפים מראש, כאשר האנונימיות נשמרת בשיחה. הנאשם גם פרסם בעצמו חלק מהסרטונים והפיץ אותם באותן פלטפורמות.
במהלך הדיונים בבית המשפט עלה משירות המבחן כי הפדופיל נמצא מאז רגע המאסר בטיפול, בשל עבירותיו.