פעילי סביבה מרחובות מתריעים כי שוב נעשה ניסיון להקים את הפארק המוטורי בשטחים החקלאיים במזרח העיר. "שטח גדול ובו אתרים היסטוריים גודר", הם סיפרו השבוע ל"מיינט רחובות". השטח גודר על ידי איסכוריות המשמשות לגידור אתרי בנייה ובתוכו לטענתם נראה כי פועלים להקים פארק מוטורי, שכן נסללו בו כבר גבעות קטנות בזו אחר זו.
2 צפייה בגלריה
השטח שבו מיועד להיבנות הפארק
השטח שבו מיועד להיבנות הפארק
השטח שבו מיועד להיבנות הפארק
( צילום פרטי)
לטובת מי שלא זוכר – בינואר האחרון הפעילים הבחינו בעבודות באותו השטח בדיוק. המשרד להגנת הסביבה התערב, כמו גם עיריית רחובות, והעבודות נעצרו. העירייה טענה שאם תוגש בקשה מסודרת לעבודות במקום היא תבחן אותה. ברשות הטבע והגנים טענו שהעבודות בין היתר הופסקו על ידם כיוון שקיים חשש לפגיעה בערכי הטבע המוגנים ללא ההיתר הנדרש בחוק. מאידך, היזם טען שביצע את העבודות לאחר שקיבל חוות דעת משפטית, אך בכל זאת הפארק לא הוקם.
"שטח גדול מאוד גודר ובו שני אתרים היסטוריים – בית הבאר ובית האריזה העתיקים", מסביר השבוע פעיל סביבה שעבר במקום וראה את המתרחש.
על פי המידע שהתקבל בזמנו מרשות הטבע והגנים, מדובר בשטח בגודל 60 דונם בבעלות חברה קדישא שאותו חכרו יזמים פרטיים מהעיר לשש שנים. מה שטענו פעילי הסביבה בזמנו, הם טוענים גם היום – הקמת פארק כזה בלב מסדרון אקולוגי תגרום לפגיעה קשה בחיות ולסכנה למטיילים, במיוחד בתקופה זו של השנה שבריכת החורף עתידה להתמלא בקרוב.
המתנגדים ניסו לברר אם מדובר על עבודות באישור, ועל פי גורמים בכירים בעירייה לא ידוע על אישור כזה. "התחילו לבנות שם רמפות שעליהן האופניים יקפצו, יש אישור לזה? לפי החוק אתה לא חייב לבקש אישורי תכנון והקמת עסק אם אתה לא מקים משהו קבוע, אבל משהו זמני לא מגודר ככה. עושים כאן מוקד לאופנועים משתוללים, משפחות עם ילדים מטיילות שם כל הזמן וזה מסכן אותן, וכמובן גם הפגיעה בטבע. הגידור שיש שם כרגע הוא לא גידור של שטח חקלאי, הוא גידור של בנייה".

2 צפייה בגלריה
מזרח העיר.
מזרח העיר.
מזרח העיר.
(צילום: מירב פלברג)

תגובת עיריית רחובות

"לפני זמן מה החלו עבודות לגידור אחד השטחים במזרח העיר בגבולות השטחים הפתוחים, ללא אישור עיריית רחובות שמתנגדת נחרצות להקמת פארק מוטורי במזרח העיר. עיריית רחובות רואה בחומרה את הפעילות במקום, בשל הצורך לשמור על השטחים הפתוחים, הסביבה ומרקם השטח ככל שניתן.
"אל ראש העירייה רחמים מלול ואל סגנו עו״ד יניב מרקוביץ מחזיק תיק חזות העיר, הגיעו תלונות של תושבים על פגיעה בשטחים הפתוחים. עם קבלת הדיווח על הפעילות במקום, החלו בעיריית רחובות בהליכי אכיפה.
"לפני מספר ימים התקבלה בעיריית רחובות הנחיה מטעם הרשות לאכיפה במקרקעין של מדינת ישראל לפיה הליכי האכיפה יטופלו באופן בלעדי על ידי מחוז מרכז של הרשות, בהתאם לסמכותה על פי חוק. במסגרת זו ניתנה הנחיה כי הוועדה המקומית לתכנון ובנייה תפסיק את הליכי האכיפה במקום , וכלל החומרים הרלוונטיים יועברו אליהם על מנת שהאכיפה תתבצע על ידם.

קראו גם:

במקביל, לעיריית רחובות נודע כי רמ״י הוציאה צו הריסה לגידור שנבנה במקום, ובמידה והגדר לא תפורק יוזמנו הבעלים לבית המשפט. ראש העירייה, רחמים מלול וסגנו יניב מרקוביץ ימשיכו לעקוב אחר הנעשה במקום , ולעמוד בקשר עם הרשות לאכיפה במקרקעין וכלל הגורמים הרלוונטיים".