האירוע שנראה כסרט אימה התרחש אתמול (שלישי) בשעות הבוקר המאוחרות. בכוחות ההצלה התקבל דיווח על נער שנדקר בבית ספר בעיר. הנער, שנפצע באורח קשה, פונה לבית חולים קפלן, שם ייצבו את מצבו והוא הועבר להמשך טיפול בבית חולים בילינסון. אך זה רק סופו של המקרה המפחיד הזה שבמשטרה חושדים שקשור לסכסוך בין משפחות פשע.
2 צפייה בגלריה
תלמידה בוכה לאחר המקרה
תלמידה בוכה לאחר המקרה
תלמידה בוכה לאחר המקרה
(צילום: אביגיל קדם)
הכל החל, לדברי עדי ראיה, ברעולי פנים שנכנסו לתוך בית הספר בקפיצה מעל הגדרות. מתחקיר ראשוני של המקרה עולה כי הנער הבחין בהם מגיעים, והחל לברוח, ובבית הספר, המלא בתלמידים ותלמידות, החל להתבצע מרדף. הנער ברח לתוך חדר המנהל, שם חשב שיהיה מוגן, ונעל את עצמו בחדר. אך הרודפים הצליחו לפרוץ את הדלת, ולדקור אותו באופן קשה בחלק גופו העליון ובראשו.
כל זה כאמור מתבצע באמצע יום לימודים, כשבית הספר מלא בצוותי הוראה, ותלמידים ותלמידות מבוהלים.
שעה לאחר האירוע המשטרה מסרה כי עצרה ארבעה חשודים, שלושה נערים וצעיר בן 18 בחשד למעורבות באירוע, בוצעה הערכת מצב מיוחדת בראשות מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, ובסיומה הוטלה החקירה על היחידה המרכזית במחוז מרכז. בנוסף, נפגש מפקד המחוז עם מנהל בית הספר תוך שהוא מדגיש בפניו כי האירוע יטופל בחומרה תוך הקצאת כלל משאבי המחוז לחקירה זו.
החשד כרגע במשטרה הוא שמדובר באירוע ששורשיו נובעים מסכסוך פלילי ונבדק קשר למשפחות פשע באזורנו.

2 צפייה בגלריה
בית הספר "עתיד חדש" ברחובות
בית הספר "עתיד חדש" ברחובות
בית הספר "עתיד חדש" ברחובות
(צילום: אביגיל קדם)

ומה התחושות בבית הספר לאחר המקרה המפחיד הזה? תלמידי בית הספר קובצו מיד לאחר המקרה תחת סככה בחצר בית הספר ושוחררו מהמקום לאחר כשעה, חלקם יצאו בדמעות להתחבק עם הוריהם שחיכו להם מחוץ לשערי בית הספר.
"הם קפצו מעל הגדר האחורית", סיפר ל"מיינט רחובות" נער שלומד בבית הספר. "לא משנה מה הוא עשה, לאף אחד לא מגיע כזה דבר, דקרו אותו בראש", הוא מספר. לדבריו, הוא מכיר את הנער שנדקר, אך מי שדקרו אותו אינם מבית הספר אלא אנשים שהגיעו מחוצה לו.
הורים שחיכו לילדיהם המומים בחוץ דיברו אתם בטלפון כשהם בין כותלי בית הספר. "הבת שלי לא ראתה את זה אבל היא בהלם, היא רוצה לצאת", אמר הורה מודאג, שחיכה לבתו שהתחילה רק השנה ללמוד בבית הספר.
"חשבנו שבתוך בית הספר הם בטוחים", סיפרה ל"מיינט רחובות", אם לאחד מתלמידי התיכון ומוסיפה בדאגה: "אבל אחרי מקרה כזה, אני ממש לא רגועה. איפה האבטחה? איפה המשטרה? איך יכול להיות שילד כמעט נהרג במקום שבו הוא אמור להיות הכי מוגן? אני חושבת שצריך לעשות פה בדק בית יסודי מאוד".

קראו גם:

בעירייה ציינו כי הם מזועזעים מהמקרה וישתפו פעולה עם המשטרה ככל שיידרש. במינהל החינוך שלחו מכתב להורים עם עדכון על המקרה. כמו כן, בעקבות המקרה, השירות הפסיכולוגי פתח קו חם לתלמידים, ההורים והצוותים החינוכיים, כדי לשוחח ולהעניק תמיכה רגשית למי שזקוק. בנוסף, כינס מינהל החינוך ביום שלישי בערב שני מפגשים מקוונים שנועדו לחזק את הצוותים החינוכיים בעיר. מפגש ראשון התקיים עם צוות בית הספר שבו אירע המקרה השני עם מנהלות ומנהלי כל בתי הספר בעיר".
יש לציין שמכתבים להורים התלמידים בכלל בתי הספר בעיר נשלחו כבר אתמול (שלישי) בשעות אחר הצהריים והערב, ובו העירייה מגנה את האירוע ומזמינה את ההורים והתלמידים לקו החם. בנוסף, נמסר שבכל בתי הספר ברחובות ייפתח יום הלימודים היום (רביעי) בשעת שיחה בנושא מניעת האלימות, בדגש על אלימות במוסדות החינוך.