האם תושבי רחובות ונס ציונה ניצלו את זכותם על פי חוק חופש המידע? השבוע פורסם הדוח השנתי ליישום החוק ברשויות המקומיות לשנת 2020 ובו נתונים מלאים על יישומו, כולל פסקי דין שנפסקו בעד ונגד העיריות בנושא, כמה בקשות הוגשו במסגרת חוק חופש המידע וכמה מהן טופלו. כמו כן, הדוח בחן כמה זמן לקח לעיריות לטפל בפניות ומאילו סיבות בקשות נדחו או לא טופלו.
1 צפייה בגלריה
עיריית רחובות, לא ממהרים. עיריית נס ציונה, שיאנית הדחיות
עיריית רחובות, לא ממהרים. עיריית נס ציונה, שיאנית הדחיות
עיריית רחובות, לא ממהרים. עיריית נס ציונה, שיאנית הדחיות
(צילום: אבי מועלם)
קראו גם:
רחובות מצוינת לשלילה בתחילת הדוח הכללי, כרשות שבה אחוז החריגה מסדר הזמנים הקבוע בחוק למענה לתושב הוא עם הציון הגבוה ביותר מבין כל הערים האחרות בארץ.
על פי הדוח, בשנת 2020 הוגשו לעירייה 112 בקשות על פי חוק חופש המידע. אמנם ב־75 אחוז מהמקרים העירייה מסרה מידע מלא למבקשים, אך ב־25 אחוז מהמקרים הטיפול עדיין לא הסתיים וב־59.5 אחוז מהמקרים העירייה מסרה את המידע לאחר הזמן הקבוע בחוק.
בעיר השכנה נס ציונה, נראה כי בשנה האחרונה קיימת הידרדרות מסוימת בנתוני יישום חוק חופש המידע, בוודאי לעומת השנים 2018 ו־2019. העיר גם מצוינת לשלילה בראש טבלת הרשויות שדחו את כמות הבקשות הגדולה ביותר באופן יחסי.
על פי נתוני הדוח, בשנת 2020 הוגשו 63 בקשות על פי חוק חופש המידע. ב־66.7 אחוז מתוכן העירייה מסרה את כל המידע, אך ב־28.6 אחוז העירייה דחתה את בקשת המידע. העילה המרכזית לדחיית הבקשה היתה שיבוש בתפקוד הרשות (50 אחוז). עילות נוספות לדחיית הבקשות: פגיעה בפרטיות, דיונים פנימיים והקצאת משאבים.
עוד נתון לא מעודד מהדוח על עיריית נס ציונה הוא שב־26.7 אחוז מהמקרים, העירייה הגיבה לאחר יותר מ־120 ימים, שהם מקסימום הימים לתגובה.
בשנים קודמות, העירייה העבירה את המידע לרוב בתוך 30 ימים.
כל העדכונים - חדשות רחובות