רמזורים חדשים הותקנו לאחרונה בפינת הרחובות הרצל ואברבנאל ברחובות, מאז טוענים התושבים, חייהם הפכו לסיוט תחבורתי אחד גדול, עם פקקים של 40 דקות בבוקר במקרה הטוב.
1 צפייה בגלריה
הפקקים באיזור. הרמזורים החריפו את הבעיה
הפקקים באיזור. הרמזורים החריפו את הבעיה
הפקקים באיזור. הרמזורים החריפו את הבעיה
(צילום פרטי)
קראו גם:
"אני לא מבין את הצורך", אומר השבוע שרון, תושב רחובות שגר בשכונת שעריים ומצא את עצמו פתאום בפקק. "למה לא לשים כיכר או להשאיר את המצב כמו שהיה? נוצר מצב שבגלל הרמזורים האלה מי שרוצה לצאת מהרחובות הקטנים הסמוכים של שעריים פשוט לא יכול, אתה עומד בפקק 40 דקות בבוקר ובשביל מה? בשביל לצאת מהרחוב הקטן והחד־סטרי שאתה גר בו לכיוון העיר? איזו הצדקה יש לרמזורים האלה?", הוא שואל.
עשרות פניות ותגובות היו בימים האחרונים בנוגע לרמזורים, שגרמו לרבים לתהות מדוע לא תיאמו את הרמזורים עם התנועה. "יש רמזור אחד שכל הזמן נהיה אדום לפנייה ימינה, אבל הוא ירוק רק ל־40 שניות, אז כמה רכבים יכולים לעבור ב־40 שניות? רחוב הרצל גם ככה סובל מפקקים, ובטח לכיוון צומת אושיות, שמישהו ממקבלי ההחלטות יבין שזו טעות ויתקן אותה", אומרת תושבת אחרת.
ביקור השבוע שלא בשעות העומס, מלמד שהפקקים הקשים הם מכיוון צומת הרצל־אברבנאל לנוסעים מכיוון צומת אושיות, "איחרתי לעבודה כמעט בשעה כי בחרתי לנסוע בנתיב שנסעתי בו כל בוקר, בלי רמזורים הדרך ארכה עשר דקות בשיא הפקקים, אני באמת לא מבינה את הרעיון מאחורי הרמזורים, הם לא מסדירים את התנועה, הם גורמים לבעיות תחבורה".
מהעירייה נמסר בתגובה: "במקום הותקנו רמזורים לשיפור הבטיחות, לטובת הולכי הרגל והנוהגים בכביש, בשל תאונות דרכים שקרו במקום בעבר. תזמון הרמזור הראשוני נקבע על בסיס ספירה של היקף התנועה בטרם התקנת הרמזור, ובימים הראשונים נדרש זמן למידה. לאחר התקנת הרמזורים, העירייה ומהנדסי התנועה ערכו בחינה מחודשת לתזמון זמן הפינוי מהצמתים. כבר בשבוע שעבר הוארך זמן הפינוי של הרמזורים במקום".

הצירים הכי פקוקים בעיר

היציאה לכביש 40 - הפקק הידוע ביותר לשמצה בעיר, בעוקף המזרחי בכיוון היציאה לכביש 40. הפקק מתחיל כבר בתוך שכונת היובל, משתרך לאורך שדרות ירושלים וממשיך עד ליציאה לכביש. זמן ממוצע של עמידה בפקק בשעות השיא – 30 דקות.
שדרות הקיבוצים לכיוון צומת אושיות - פקק מפורסם שכבר שנים גורם לרחובותיים רבים להתרגז בשעות הבוקר. תחנת התרעננות של אוטובוסים, מתחם מגורים גדול וחדש שאוכלס, בית ספר ומתחם גנים על אותו ציר קטן, הם ככל הנראה הגורמים לפקקי הענק בבקרים. זמן ממוצע של עמידה בפקק – 20 דקות.
דרך הים לכיוון צומת רוז'נסקי־האצ"ל - פקק שמתיש רבים בשעות הבוקר ואחר הצהריים מדרך הים לכיוון צומת רוז'נסקי־האצ"ל. הפקק הוא מכל כיווני הצומת. זמן ממוצע של עמידה בפקק – 15 דקות.
רחוב אחד העם - רחוב אחד העם המקביל להרצל עמוס עסקים שמושכים אליו קהל רב, ולמרות שדרוגו והוספת חניות בשנים האחרונות, רוב הזמן הוא סובל מפקקי תנועה, גם בשל כניסת ספקים לרחוב.