בכל שבוע בשבועות האחרונים כמעט מאה אנשים עומדים על המדרכות בצומת בילו סנטר שליד רחובות. "המחאה הולכת וצוברת תאוצה, משבוע לשבוע יש עלייה, אנשים אתנו, אנחנו באמת מרגישים את זה", מספרת מפגינה קבועה.
2 צפייה בגלריה
המקום בו אירע ניסיון הדריסה
המקום בו אירע ניסיון הדריסה
המקום בו אירע ניסיון הדריסה
(צילום: פרטי)
לצד זאת, היא מספרת שבשבועות האחרונים ישנה הקצנה מצד תומכי ביבי, ובשבוע האחרון היו כמה אירועים כשאחד מהם היה אירוע גדול ומפחיד. הגיעה אישה מכיוון גדרה ופנתה לכיוון בילו סנטר, היא באה במהירות עצומה ועלתה על המדרכה בצורה מכוונת במהירות ועם שני הגלגלים על המדרכה, מזל שהם היו ערניים וקפצו אחורה, היה שם מן ארון תקשורת או חשמל שהיא פחדה להיתקע בו, היא ירדה ושוב עלתה אחרי כן והיו הרבה מפגינים וגם הם קפצו כדי לא להיפגע", היא מספרת.
האישה המשיכה בנסיעה לכיוון בילו סנטר, עשתה פרסה וחזרה, זרקה בקבוקים וירקה על המפגינים וקראה להם בשמות גנאי. "זה לא קרה בטעות", היא אומרת ומציינת שהמשטרה הוזמנה למקום ופעלה המהירות ואף אפשרה הגשת תלונה במקום."את האירוע עצמו לא צילמו כי הוא קרה מהר, אבל בגלל שהיא עשתה את הסיבוב אחד המפגינים הצליח לצלם אותה ותפס את המספר של הרכב", היא מספרת.
"זה אירוע ממש מפחיד, מסכן חיים, אירוע מטלטל, אנחנו יודעים שאנחנו מפגינים ואנחנו בסיכון לאלימות וחשוב להגיד שהרבה יותר מפחיד אותנו לחיות במדינה מושחתת ולא דמוקרטית, ושום דבר לא ירתיע אותנו", היא אומרת. "אנחנו נמשיך לבוא למרות שברור לנו שאנחנו בסכנה. אנחנו קוראים למשטרה להגן עלינו והמשטרה תפקדה במקרה הזה על הכיפאק ומגיע להם על זה מחמאות". מלבד המקרה הזה היה גם אירוע של זריקת מברג על מפגין ויריקות.
2 צפייה בגלריה
המחאה בבלפור הערב
המחאה בבלפור הערב
המחאה בבלפור
(צילום: לירן תמרי)
"אנחנו כבר לא מביאים אתנו את הילדים", מספרת אישה שמפגינה באופן קבוע באחת הצמתים באזור. היא מספרת שבשבועיים האחרונים היו מספר של תקריות שהצביעו על הסלמה של חלק מהציבור כלפי המפגינים, "לפני כשבועיים בצומת בילו קריית עקרון נזרק תרסיס על מפגינה מצד מכונית נוסעת, בצומת סתריה ניסו לחטוף דגל ממפגין תוך כדי נסיעה ותוך סיכונו, במזכרת בתיה טרקטורונים איימו בדריסה על מפגינים, וריססו אנשים בגז פלפל. במוצ"ש האחרון זרקו ביצים על מפגינים בנס ציונה והיה את המקרה של ניסיון הדריסה בבילו סנטר".
את לא מפחדת?
"אני מפחדת על הילדים שלי ולכן לא מביאה אותם יותר, מפחדת על אחרים יותר ופחות על עצמי, אני מרגישה את המתח, וזה לא מה שיעצור אותי", היא אומרת. "זה כאילו שהכנופיות התעוררו, בסוף משהו יקרה, יקרה אסון, ואנחנו שוכחים שכולנו אחים, בסוף בסוף כולנו אחים. אין להם מה להפסיד ומעכשיו זה יכול להיות מסוכן, אבל זה לא יעצור אותנו, הצדק ינצח בכל מקרה".
ממשטרת ישראל נמסר בתגובה: "עם קבלת הדיווח אודות נהגת שלטענת המפגינים כמעט ופגעה בהם, הגיעו למקום כוחות משטרה שפתחו בחקירה במסגרתה אותרה הנהגת והיא נלקחה לחקירה. משטרת ישראל ערוכה לאפשר את חופש הביטוי והמחאה כחוק, אולם לא תאפשר אלימות מכל סוג שהיא ותפעל בנחישות נגד כל ניסיון לפגיעה באזרחים".