בתום חקירה מואצת הודיעה היום (שני) המשטרה על פענוח רצח האשה ולנטינה חוואס ז"ל ברחובות. הצהרת תובע הוגשה נגד בן זוגה, בן ה-86 בחשד לרצח.
1 צפייה בגלריה
 החשוד באחת מהארכות המעצר
 החשוד באחת מהארכות המעצר
החשוד באחת מהארכות המעצר
(צילום: יריב כץ)
חוקרי היחידה המיוחדת של משטרת ישראל ללוחמה בפשיעה (יל"פ) במרחב שפלה, פתחו בחקירה בתאריך 12.4.23 עם קבלת דיווח על אירוע רצח ברחוב הרצל ברחובות, בו הותקפה באמצעות פטיש בראשה אשה בשם ולנטינה חוואס ז"ל בת 76 בביתה, על ידי בן זוגה בן ה-86 בדירתם בעיר.
הדיווח הראשוני הגיע למשטרה כאשר הקשיש התקשר למד"א וסיפר שאשתו לא חשה בטוב. צוות מד"א שהגיע לדירה, גילה את גופתה של הקשישה, כשעליה נמצאו סימני אלימות ברורים. הם מיהרו להזעיק למקום את המשטרה, שעצרה את הבעל.
השוטרים ביצעו פעולות חקירה ועצרו את החשוד לחקירה, בסיומה נכלא ומעצרו הוארך מעת לעת בבימ"ש.

קצין אח״מ מחוז מרכז, נצ״מ רן בטאט
(צילום: דוברות המשטרה)

קראו גם:

חוקרי היחידה ניהלו חקירה מאומצת ואספו ראיות, היום הוגשה לבית משפט השלום בראשון לציון, בתום החקירה ובהתאם לממצאיה, הצהרת תובע נגד החשוד.
בימים הקרובים יוגש נגדו ע"י פרקליטות מחוז מרכז כתב אישום ובקשה להמשך מעצרו עד תום ההליכים.
עוה"ד מירי אדוט ואנה שכטמן קרוגר מהסניגוריה הציבורית: "מדובר בטרגדיה משפחתית קשה. הקשיש ניצול שואה שסובל מדימנציה נמצא במצב בריאותי ונפשי קשה ומכחיש בתוקף שגרם למותה של אשתו. מעולם לא היתה אלימות בבית והם חיו באהבה גדולה 50 שנה. גם כתב האישום לא מייחס לו כל מניע לפגיעה במנוחה. משפחתו של הקשיש מתקשה להשלים עם האובדן הכואב של המנוחה ועם החשדות כנגד האב, והיא ליוותה אותו לאורך כל הדיונים המשפטיים. טרם קיבלנו את חומרי החקירה ולאחר שנלמד אותם נציג את טענותינו בפני בית המשפט".