סמל עומרי תמרי ז"ל בן 19 ממזכרת בתיה נפל אתמול (ראשון) מפגיעת כתב"מ חיזבאללה בחדר האוכל בבסיס גולני באזור בנימינה.
2 צפייה בגלריה
סמל עומרי תמרי ז"ל
סמל עומרי תמרי ז"ל
סמל עומרי תמרי ז"ל
(צילום: דובר צה"ל, canva)

במועצת מזכרת בתיה ספדו לו וכתבו: "קהילת מזכרת בתיה מרכינה ראש בכאב עצום על נפילתו של לוחם גולני סמל עומרי תמרי ז''ל, שנפל אמש מפגיעת כטב"מ בבסיס חטיבת גולני. בשעה קשה זו אנו מחבקים את המשפחה - אלעד, שרון, עמית וענבר - וכל המשפחה המורחבת".
הלוויתו של תמרי ז"ל תיערך היום, 14/10/2024, בשעה 17:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין במושבה. הציבור מזומן לחלוק לעומרי כבוד אחרון ולעמוד עם דגלי ישראל מהשעה 16:25 לאורך הרחובות הבאים:
ויצמן - מכיכר ארז למרכז הדובדבן
שד' בגין - ממרכז הדובדבן ועד לרחוב הרשקוביץ
רחוב הרשקוביץ - עד שד' סוויסה
וברחוב מוטה גור עד לחלקה הצבאית.
בסביבות השעה 17:30 יתקיים מטח ירי כבוד בבית העלמין במושבה כחלק מטקס הקבורה הצבאי.
באירוע הקשה נפלו גם סמל יוסף הייב, סמל יואב אגמון וסמל אלון אמיתי, ונפצעו באורח קשה שמונה נוספים. בסך הכול 51 חיילים - שמתוכם תשעה באורח בינוני והיתר קל.
הארבעה הם חיילים בהכשרת לוחמי חי"ר של חטיבת גולני. תמרי ממזכרת בתיה, הייב מטובא זנגריה, אגמון מבנימינה, ואמיתי מרמות נפתלי. כולם בני 19.

קראו גם:

מבית החולים הלל יפה נמסר כי ארבעת החיילים המאושפזים במצב קשה כרגע במצב יציב ולא נשקפת סכנה לחייהם. מרבית הפצועים שהגיעו אתמול בשעות הערב סובלים מפציעות חודרות ורסיסים.
במרכז הרפואי "העמק" בעפולה מאושפזים כעת ארבעה חיילים שנפצעו באורח קל.

2 צפייה בגלריה
זירת פגיעת הכתב"מ
זירת פגיעת הכתב"מ
זירת פגיעת הכתב"מ
(צילום: גיל נחושתן )

מתחקיר ראשוני שנערך בצה"ל עולה כי הכטב"ם התפוצץ בחדר האוכל בבסיס הצבאי, בשעה שטירונים מגולני אכלו ארוחת ערב. שלושה חיילים נהרגו מהפגיעה במקום, וחייל רביעי פונה באורח אנוש אך מותו נקבע בהמשך.
בצה"ל אמרו כי מהתחקיר עולה כי הכטב"ם היה במעקב - עד שנעלם מהמכ"מים. לפי התחקיר, שני הכטב"מים ששיגר חיזבאללה - ככל הנראה מהדגם "ציאד 107" - חדרו מלבנון דרך הים. בחיל האוויר מתחקרים מדוע הוא לא התגלה מחדש, ומדוע לא נשמעה אזעקה.
פורסם לראשונה: 09:15, 14.10.24