ביום שני השבוע פוזרו בשעת בוקר מוקדמת פשקווילים ברחבי העיר ובהם הכתובת האמורה, ומתחת לכתוב הסבר: "השמעתם על שואת הונגריה? יהודי בשם קסטנר (ד"ר ישראל רודולף קסטנר, א.ק) הכריז: 'רוצו לרכבות, הגרמנים הבטיחו לנו בית הבראה'. מאות אלפים שהזדרזו ורצו לרכבות הגיעו למחנות המוות וסיימו את חייהם בתאי הגזים. החכמים שהמתינו והתחבאו, ניצלו!".
1 צפייה בגלריה
אחת המודעות שנתלו
אחת המודעות שנתלו
אחת המודעות שנתלו
(צילום: פרטי)
קראו גם:
עוד נכתב בפשקוויל ש"עוד תגיע שואה נוספת, גם אז יחשבו שזה בית הבראה". וגם: "יהודים, פיקחו עיניים, המתינו, למה למהר? יתחסנו הגויים תחילה", ועוד אמירות נגד החיסונים ושלל תיאוריות קונספירציה בנושא הקורונה, כולל טענות לפיהן אנשים שהיו מחוברים למכונות הנשמה נרצחו, חולים הופקרו, תרופות הועלמו וכי הוטל חיסיון על הנושא ל־30 שנה.
תושבת העיר שראתה את מי שתלה את השלטים: "בושה וחרפה שמבזים שם של חסיד אומות עולם שהציל אלפים מיהדות הונגריה כדי להתנגח בפוליטיקאים. קסטנר נרצח בגלל שנאת חינם וזה בדיוק מה שהם מנסים לקדם. הם ממשיכים לתלות שלטים ואף אחד לא עוצר אותם על הסתה. ההתעלמות הזאת מעודדת שיח אלים ומסוכן. אחר כך אומרים שרוב החרדים נשמרים ומתחסנים אבל זה לא נראה ככה, כשכל רחובות מלאה בפשקווילים שמתייחסים לקורונה כקונספירציה".
לעדכונים - חדשות רחובות