הקורונה עוד פה: על פי נתוני משרד הבריאות, נכון להיום (חמישי) יש ברחובות 131 חולי קורונה מאומתים ו-106 מחלימים. מדאיג לגלות שחל גידול של 3.1 אחוז במאובחנים ביממה האחרונה. בשלושת הימים האחרונים נוספו ארבעה חולים.
3 צפייה בגלריה
קורונה
קורונה
קורונה
(צילום: shutterstock)
העלייה המדאיגה במספר חולי הקורונה ברחובות גורמת לרבים לחשוש מכך שהעיר רחובות, ושכונת רחובות ההולנדית בפרט, יהפכו למוקד התפרצות, ויגררו מהלכים של סגר. בעיריית רחובות כבר הודיעו על ניטור ההגעה למוסדות החינוך מחשש להמשך ההדבקה.
ברחובות ההולנדית, שבה התגלו בימים האחרונים מספר מקרי הידבקויות בנגיף, הגיעו מעט מאוד ילדים היום למסגרות החינוך (מלבד בית הספר 'נבון' שעדיין סגור), ותושבי השכונה חוששים מפני החמרה במצב.
לפני מספר ימים התגלה כי מורה בבית הספר נבון ברחובות ההולנדית חיובית לנגיף, בדיקות נוספות שנעשו לילדים ולצוות גילו כי שני ילדים מכיתה ב' חולים גם כן ובנוסף – עוד מורה נמצאה חיובית לנגיף. שלשום התגלה כי ילדה נוספת, מבית הספר 'שובו' נמצאה חיובית, אמש נמצא כי פעוט נמצא חיובי (אחיה של אחת הילדות מבית הספר 'נבון' שנדבקה בנגיף), והבוקר נמצא כי עובדת בבית אבות בשכונה גם כן נמצאה חיובית וכל מי שבא איתה במגע נכנס לבידוד.
3 צפייה בגלריה
אורי אטון. "צפינו את זה"
אורי אטון. "צפינו את זה"
אורי אטון. "צפינו את זה"
(צילום יחצ)
אורי אטון, מנהל מרחב יהודה חוף בקופת חולים מאוחדת מחוז דרום, מסביר שלמרות הדיווחים לא מדובר על התפרצות.
"אנחנו רואים עלייה קטנה מאוד, יותר ברחובות ופחות בראשון לציון, אנחנו רואים עלייה, אנחנו מייחסים אותה להסרת הסגר מצד אחד ומצד שני להקלה בהנחיות לציבור ומצד שלישי גם הירידה במשמעת העצמית של האזרחים ואפשר לראות את זה בכל מקום, פחות שומרים על היגיינה, פחות שמים מסכות ופחות שומרים על מרחק וגם החזרה למקומות העבודה הביאה לעלייה מסוימת", הוא מסביר.
3 צפייה בגלריה
בדיקות קורונה בקופת חולים מאוחדת
בדיקות קורונה בקופת חולים מאוחדת
בדיקות קורונה בקופת חולים מאוחדת
(צילום: באדיבות המאוחדת)
אטון מדגיש כי אין עלייה משמעותית במספר ההפניות לבדיקות קורונה. "הבדיקות לקורונה נעשות כשמבוטח עם תסמינים פונה לרופא המשפחה ורופא המשפחה על פי שיקול דעתו העצמית מפנה לבדיקת קורונה ואז אנחנו מזמנים את האנשים לבדיקות. באזור שלנו יש לנו גם מרפאת דיגום בקדמת ראשון לציון ומרפאה ברחובות. פתחנו לפני כשלושה שבועות את מרפאת הדיגום ברחובות ופתחנו לשלושה ימים בשבוע, חשבנו שיספיק, ראינו עלייה בהפניות בראשון ובאזור ולכן פתחנו עוד מרפאה בראשון ובהתאם בכל מקום שנראה עלייה נהיה ערוכים לפתיחה של מתקנים נוספים".
צפיתם את העלייה שמתרחשת עכשיו?
"צפינו את זה, אלה היו ההערכות גם של משרד הבריאות וציפינו שזה מה שיקרה, ויחד עם זאת העלייה היא מאוד מאוד מינורית. אנחנו בשליטה מלאה, רחובות לא עיר אדומה, עיקר העניין ברחובות זה בתי ספר שאנחנו ביצענו שם בדיקות לילדי הכיתות ושם התגלו שלושה ילדים שהם חולים ועוד מורה שהיא חולה, מדובר בשכונה יחסית צעירה, רחובות ההולנדית, ולכן אני חושב שמטבע הדברים זה עלה לכותרות וגם הדאגה בקרב התושבים ובעירייה".