"לפני כשנתיים נודע לנו כי מפעל 'תדיראן סוללות' רכש קרקע בכניסה לגבעת ברנר וכי בכוונתו להקים מפעל סוללות בשימוש חומרים כימים מסוכנים בפתח הבית שלנו. המקום שבו אנו גרים, לומדים, מתפתחים וחולמים". כך כתבו השבוע שחר סטירין, לי יעקובוביץ ואורי בלין, תלמידים בתיכון האזורי ברנר בפנייה דחופה שנשלחה לשר להגנת הסביבה, ח"כ זאב אלקין. את המכתב שלחו בשם בני הנוער של המועצות האזוריות גדרות, גן רווה וברנר, הלומדים בבית הספר שליד רחובות.
1 צפייה בגלריה
תלמידי בית ספר 'ברנר' במחאה
תלמידי בית ספר 'ברנר' במחאה
תלמידי בית ספר 'ברנר' במחאה
(צילום: פרטי)
התלמידים קראו לשר להתערב בדחיפות בנושא בכדי למנוע את הקמת המפעל ולהעבירו לשטח תעשייתי שלא יסכן אוכלוסייה.
"איפה ההיגיון בהקמת מפעל מסוכן בסמיכות קרובה כל כך לבית הספר, לגני המשחקים, לתנועת הנוער ולמקומות שאנחנו מבלים בהם? למה ילדים צריכים לגדול בתחושת סכנה? כילדים שגדלים במקום הזה ונהנים מהטבע והמקומות היפים שיש כאן, אנחנו מבינים שהקמת מפעל כזה תשנה את המציאות של תושבי האזור ותפגע קשות בתחושת הביטחון והמוגנות שלנו. תאונה קטנה תביא להרס הבית שאנחנו כל כך אוהבים. העתיד שלנו כאן מעורער." כתבו.
את המכתב סיימו שחר, לי ואורי במילים: "כבוד השר, זוהי קריאת השכמה לקום ולפעול כדי למנוע את האבסורד הזה למען עתיד האזור כולו ולמען עתידם ושלומם של הילדים והנוער שפוקדים את בית הספר בכל בוקר".
התלמידה, לי יעקובוביץ, תושבת גבעת ברנר, שהשתתפה גם בהפגנות הקודמות מספרת: "יקום פה מפעל ופשוט הכול יכול לקרות, אם זה לנו ולכל החברים. יש פה ארבע שכבות בבית ספר, בכל שכבה 300 ילדים, וכולם חברים של כולם בבית הספר".
גם יו"ר מטה המאבק נגד הקמת המפעל, הדר אונה, הוסיפה:"לבנות מפעל עם חומרים מסוכנים ליד בית ספר אליו מגיעים מעל ל-1,000 תלמידים מכל האזור בכל יום זה אבסורד. פעילי מטה המאבק קוראים לשר להגנת הסביבה להתערב בנושא ולא לאשר את מרחקי ההפרדה הקצרים מהמפעל לאוכלוסייה. יש לנו פחות מחודש לשנות את המציאות כאן, חודש גורלי שיקבע אם הטרקטורים יתחילו לעבוד על השטח, חודש שיקבע את העתיד של הילדים האלו".
ממפעל "תדיראן סוללות" נמסר בתגובה: "התכניות להקמת מפעל תדיראן סוללות (לצורך העתקתו ממקומו הנוכחי בקרית עקרון), נבחנו על ידי הרשויות כולל המשרד להגנת הסביבה. מדובר באיזור שנקבע כאיזור תעשיה המתאים למפעלי תעשיה מסוגו. חבל שגורמים אינטרסנטים, שאינם מכירים את התכניות, משתמשים בנערים ונערות שחוגגים את בגרותם, ומציגים בפניהם מצגי שווא חלקיים ולא נכונים. טוב יעשו תושבי האיזור שיפנימו כי בקרוב יוקם מפעל חדיש, מן הבטוחים, המשוכללים והמתקדמים בעולם, שיעסיק מאות עובדים מבני האיזור".