תושבי רחובות נקראו השבוע להגיע ולתמוך בבית העסק פלאפל בדאלק, שהכשרות ניטלה ממנו לאחר שבעליו סירב לשלם עבורה ועבר שיימינג ציבורי בנושא.
2 צפייה בגלריה
קורסים תחת נטל העלויות. פלאפל בדאלק
קורסים תחת נטל העלויות. פלאפל בדאלק
קורסים תחת נטל העלויות. פלאפל בדאלק
(צילום פרטי)
פוסט שפרסם תושב העיר בקבוצת הפייסבוק ״איך אתה יודע שאתה רחובותי״, תיאר כיצד המועצה הדתית ברחובות נוטלת את הכשרות מבעלי עסקים שלא שילמו עבור תעודת כשרות שנתית, ועושה להם שיימינג כאשר היא מפרסמת ברחבי העיר את שמות העסקים שלא קיבלו תעודה.
תחת הכותרת "סולידריות חברתית בפיתה", הגיעה גם חברת המועצה איטל בציר-אלשיך ("רחובות חופשית") יחד עם הפעילה החברתית וחברתה לרשימה מגי סלע-וגר, לפלאפל בדאלק והשתיים סעדו במקום, וזאת, לדבריהן, כדי להביע הזדהות עם בעלי עסקים שאינם עומדים בעומס הכלכלי שיוצרת מערכת הכשרות בארץ. הן קראו לתושבי העיר בקבוצות הווטסאפ והפייסבוק להגיע לבית העסק ולהזמין מנת פלאפל.
בעל המקום, דוד עזרא, שבעצמו הינו שומר מסורת ומעסיק בחופש הגדול בני נוער דתיים, שיתף כי בשנה וחצי מאז פתח את העסק, שילם כ-50 אלף שקלים לרבנות, ופשוט נמאס לו.
בציר-אלשיך: "זהו טיימינג מושלם להזכיר לבעלי העסקים שנפגעו ונפגעים מהמונופול של הרבנות, שזו ממשיכה להשתמש בכוח שלה להחרים בעלי עסקים רק משום שלא עמדו בתשלומים הכבדים שמטילים עליהם מדי חודש בחודשו עבור תעודת כשרות. הגענו לתמוך בפלאפל בדאלק, ואם נדע על בתי קפה ומסעדות נוספות שסובלות מאותה בעיה, נגיע כולנו בהמונינו לתמוך״.
"אנו, ברחובות חופשית רואים בעייתיות באופן ההתנהלות של המועצה הדתית כאשר היא בוחרת לעשות שיימינג דרך חלוקת פלאיירים נגד עסקים שאין להם תעודת כשרות מסיבה כזאת אחרת. זאת למרות ההנחיה של היועץ המשפטי של הרבנות להימנע מפרסום מודעות אזהרה פוגעניות כמו שפורסם נגד פלאפל בדאלק: 'יידע הציבור להיזהר ולאכול אך ורק במקומות שיש תעודת כשרות בתוקף'".

2 צפייה בגלריה
אוכלים פלאפל אצל בדאלק. בציר-אלשיך בבית העסק
אוכלים פלאפל אצל בדאלק. בציר-אלשיך בבית העסק
אוכלים פלאפל אצל בדאלק. בציר-אלשיך וסלע-וגר בבית העסק
(צילום פרטי)

קראו גם:

סלע-וגר: "מרגש לראות את בעל העסק מוקיר תודה לכל הלקוחות שבאו לתמוך בו, ועם זאת כואב לשמוע על סכומי העתק שעל עסק קטן לשלם לרבנות מדי שנה בעבור תעודת הכשר, עד שהוא קורס תחת נטל אחזקת העסק".
מהמועצה הדתית רחובות נמסר בתגובה: "הרבנות הראשית-המועצה הדתית רחובות פועלת במאור פנים ובשירותיות עם מאות בעלי עסקים בעיר.
לצערנו פלאפל בדאלק עבר על החוק במדינת ישראל, הטעה את לקוחותיו ברגל גסה כאשר הגיש אוכל ללא כשרות, ואף הלין שכר ולא שילם שכר במשך זמן רב למשגיח הכשרות.
לפני מספר חודשים, לאחר התראות חוזרות ונשנות ושימוע, הוסרה ממנו הכשרות, הוא פנה בתחנונים למועצה הדתית והסביר כי טעה בהתנהלותו וביקש להשיב את הכשרות.
השבנו לו את הכשרות והוא חזר לסורו. ולכן בצער רב הכשרות הוסרה שוב לצמיתות.
אנו פונים בזאת לפוליטיקאים שמנסים לייצר סערה על לא כלום, לא להכניס את המלחמות הפוליטיות לחיי היהדות של תושבי העיר. פלורליסטיות אמיתית = איש באמונתו יחיה.
ישנם למעלה מ-120,000 מתושבי העיר, חילונים ודתיים כאחד, שבוחרים לסעוד רק במקומות בעלי תעודת כשרות, ואנו שמחים להעניק שירות זה".
בעלי פלאפל בדאלק, דוד עזרא הגיב על הדברים: "במועצה הדתית רצו שאני אמשיך בכשרות הרגילה ולא הסכמתי. הם אינם דוברים אמת".