גידול יוצא דופן באכיפה בתחום הסדר והניקיון בעיר: בשנת 2019 נרשם גידול של כ-500% בהיקף הדו"חות לעומת מספר הדו"חות שנרשמו בשנת 2018 על סדר וניקיון ברחובות.
2 צפייה בגלריה
"לא מדובר בפיקוח נפש"
"לא מדובר בפיקוח נפש"
(צילום: קובי קואנקס)
בעירייה מדווחים כי בשנת 2019 החליט ראש העירייה, רחמים מלול, להעמיק את הטיפול בנושא הסביבה וחזות העיר. לאור החלטה זו מונה מחזיק תיק חזות העיר והסביבה, עו"ד יניב מרקוביץ' לסגן ראש העיר בשכר.
נושא האכיפה היה אחד הנושאים הראשונים שעליהם הוחלט לשים דגש, ומחלקת הפיקוח על איכות הסביבה באגף התנועה, פיקוח שילוט ושיטור עירונית, האחראית על האכיפה בתחום הסדר והניקיון בעיר, יצאו לדרך, והחלו באכיפה משמעותית.
פקחי המחלקה אחראים על אכיפת חוקי העזר והכללים שמירת הסדר והניקיון במגוון תחומים: גללי כלבים, הזמנים להוצאת גזם ופסולת ואופן הוצאתם, הזמנים להוצאת קרטונים ואופן הנחתם, זריקת פסולת בתחום הציבורי ועוד.
סגן ראש העירייה מרקוביץ', יחד עם מנהל אגף הפיקוח, ליאור שוקרי ומחלקת הפיקוח על איכות הסביבה, ערך תוכנית עבודה שעיקריה היו הגברת האכיפה באופן משמעותי, בין היתר באמצעות הכשרת פקחים נוספים, הגדלת תקני הפקחים בתחום וכן הרחבת שעות העבודה של מצבת הפקחים הקיימת.
"עם סיכום הנתונים לשנת 2019 ברור כי המטרה הושגה", ציינו בעירייה והוסיפו כי, "בשנת 2019 נרשמו 500% יותר דוחות בנושא שמירה על סדר וניקיון מאשר בשנת 2018".
2 צפייה בגלריה
ראש העיר וסגנו
ראש העיר וסגנו
ראש העיר וסגנו
(צילום: דוברות עיריית רחובות)