נורית גרמייז המתגוררת במרכז העיר תלתה לפני יומיים דגל גאווה כחלק מפרויקט חלוקת דגלים לציון חודש הגאווה. הדגלים נתלו על ידי כ-250 תושבי העיר במסר של סובלנות וקבלת האחר. הדגלים מומנו מכספי העירייה, ביוזמת חברת המועצה איטל בציר. אולם הבוקר (רביעי) גילתה גרמייז שמישהו תלש את הדגל ממקומו וזרק אותו ברחוב.
2 צפייה בגלריה
דגל הגאווה שנתלה על החלון
דגל הגאווה שנתלה על החלון
דגל הגאווה שנתלה על החלון
(צילום: פרטי)
"הלילה ככל הנראה מישהו חתך את החוטים להוריד לנו אותו. ההרגשה היתה קשה, הן ברמה הערכית, של חוסר הסובלנות והאלימות, והן ברמה האישית של חדירה לפרטיות. אני מזועזעת מזה", סיפרה נורית. "בכל טבעת של הדגל השחלנו מנקה מקטרות וליפפנו חזק סביב מעקה המרפסת. מנקי המקטרות נשארו מלופפים היטב, בשני הקצוות של כל אחד, אבל כל אחד מהם חתוך לשניים. כמו כן, אחת הטבעות נקרעה ויצאה ממקומה, נראה כאילו ניסו למשוך. אנחנו גרים בבניין ישן, בקומה ראשונה שהיא מאוד נמוכה, זו לא בעייתי להגיע לדגל".
בתגובה נכתב בעמוד הפייסבוק של "גאווה ברחובות" שלא רק שנורית תקבל דגלים חלופיים, אלא יגבירו את חלוקת הדגלים בעיר. "על כל דגל שיושחת נתלה עוד שלושה. לא נשתוק על מעשי ונדליזם והומופוביה בעירנו".
הרן יקיר, פעיל חברתי ונציג הקהילה הגאה: "אנחנו מנסים לקדם מסר של שוויון וקבלת האחר. תלישת דגלי גאווה מראה על תפיסה הפוכה לחלוטין, של אי קבלת האחר, של הומופוביה ואלימות. לדעתי צריך בהקדם האפשרי להעביר סדנאות חינוך בנושא הקהילה הגאה בכל בתי הספר, כדי שאנשים ילמדו לכבד כל אדם, כדי שלא נראה ונדליזם ואלימות נגד הקהילה בעתיד".
2 צפייה בגלריה
הדגל לאחר שנתלש
הדגל לאחר שנתלש
הדגל לאחר שנתלש
(צילום: פרטי)