1 צפייה בגלריה
בניין ההוצאה לפועל ומס הכנסה ברחובות | צילום: אביגיל קדם
בניין ההוצאה לפועל ומס הכנסה ברחובות | צילום: אביגיל קדם
בניין ההוצאה לפועל ומס הכנסה ברחובות | צילום: אביגיל קדם
(אביגיל קדם)
בעלי עסקים ברחובות והסביבה הופתעו: פקחי מס הכנסה הגיעו לפשיטה. מהממצאים התברר שבקרב 10% מתוך 41 הביקורות שנערכו, לא נרשמו הכנסות כנדרש.
במסגרת המבצע נערכו גם 34 ביקורות הנוגעות ליישום החוק לצמצום המזומן, במהלכן נמצאו 7 הפרות. המבצע שנערך על ידי עובדי משרד פקיד שומה רחובות, התרכז בערים רחובות, נס ציונה, יבנה, ראשון לציון וגן יבנה.
המבקרים לא נתקלו רק בהפרות אלא גם בתירוצים. ביניהם, קוסמטיקאית מרחובות שטענה שאין לה הכנסות מחודש נובמבר האחרון. עם זאת המבקרים שבדקו את יומן ההזמנות, דווקא כן מצאו הזמנות בסכום של 1,800 שקלים מיום הביקורת, ואם לא די בכך אף עלה שהכנסות מהשכרה של וילה ודירת גג שנמצאות בבעלותה, לא דווחו כלל. הקוסמטיקאית הוזמנה להמשך הביקורת במשרד פקיד השומה ברחובות.
בחשבון הבנק של מרפאת שיניים נמצאו הפקדות בסכום של 104,000 שקלים שלא נרשמו בספרי העסק. בעל מרפאת השיניים מיהר להבטיח למבקרים: "אנחנו נתקן את זה". בביקורת במסעדה באזור התעשייה כנות, עלה כי קניית ביקורת לא נרשמה בקופת המסעדה ובנוסף, נמצא שלא מנוהל יומן מלצרים. תגובתו של בעל המסעדה היתה: "אני כבר יומיים חולה ולא בעסק היום הגעתי ולא יודע מה קרה".
מהמבקרים נמסר כי, "פעילות ביקורת זו, נערכה כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור. זאת, במסגרת המדיניות של הגברת פעילות האכיפה לשיפור ושימור יכולת ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח, שמטרתם להביא לדיווחי אמת ולגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".