1 צפייה בגלריה
אמבולנס של מד"א. המחשה: קובי קואנקס
אמבולנס של מד"א. המחשה: קובי קואנקס
אמבולנס של מד"א. המחשה: קובי קואנקס
ארגון ההצלה מגן דוד אדום (מד"א) הגיש לאחרונה תביעה נגד עיריית רחובות בסך של למעלה מ־1.3 מיליון שקלים. לטענת נציגי הארגון, במהלך השנים האחרונות צברה העירייה חובות גבוהים ולא שילמה את התשלום שהיא מחויבת להעביר לארגון.
במשך עשרות שנים משתמשת עיריית רחובות בשירותי ארגון ההצלה, בהם גם בניידת טיפול נמרץ וציוד אחר שהארגון מספק. אחת הסיבות לכך היא הסכם שנחתם בין העירייה לבין הארגון לפני כ־40 שנה, במסגרתו נקבע כי מגן דוד אדום יספק שירותי הצלה ורפואה ואילו העירייה תעביר מדי שלושה חודשים את התשלום שנקבע במסגרת ההסכם.
למרות כל אלה, טוענים בארגון, במהלך השנים צברה העירייה חובות, ולא תמיד העבירה את התשלומים שהיא מחויבת בהם. כך, למשל, בשנת 2004 נוצר חוב של כ־240 אלף שקל, ורק לאחר דין ודברים החוב הוסדר ותביעה על החוב נמחקה. ארבע שנים מאוחר יותר שוב הצטבר חוב של למעלה מ־600 אלף שקל, אך הצדדים הגיעו להסדר נוסף ותביעה על החוב נמחקה בשנית.
כעת טוענים בארגון, החוב של העירייה הלך ותפח בשל אי־סדרים בתשלום החל משנת 2013, כשבחלק מהשנים העירייה העבירה סכום חלקי ואילו בשנים אחרות לא שילמה כלל. סך כל החובות, כך טוענים במגן דוד אדום, עומד על 1.3 מיליון שקלים, אותם היא תובעת כעת מהעירייה.
בשבוע שעבר, כאמור, הוגשה תביעה לתשלום חוב בבית משפט השלום בראשון לציון.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "עיריית רחובות תגיב לכל הטענות בבית המשפט כמקובל".