סוף סוף: העיר רחובות, בה מתגוררים רבים מבני הקהילה האתיופית, תרחיב את הפעילות ותציין לראשונה את חג הסיגד בסדרת אירועים שיתקיימו בכל רחבי העיר.
1 צפייה בגלריה
חגיגות הסיגד ברחובות | צילום: דוברות עיריית רחובות
חגיגות הסיגד ברחובות | צילום: דוברות עיריית רחובות
חגיגות הסיגד ברחובות | צילום: דוברות עיריית רחובות
ההחלטה התקבלה לפני מספר חודשים בעקבות הצעתו של שאול צגהון, חבר המועצה מחזיק תיק השכונות. בימים אלה גובשה תוכנית הפעולה, והציבור הרחב מוזמן לקחת חלק בכל האירועים, ללא תשלום, ולהיחשף למסורת העתיקה של יהדות אתיופיה.
חג הסיגד, הנהוג אצל יהודים בני העדה האתיופית, נועד לאזכר את חידושה של הברית בין ה' לעמו ישראל. החג חל חמישים יום אחרי יום הכיפורים, בתאריך כ"ט בחשוון. הסיגד הוא יום של צום, טהרה והתחדשות. הטקס נערך בראש הר גבוה, כסמל למעמד הר סיני, ומנהלים אותו כהני הקהילה. בישראל התקבע המנהג לערוך את טקס הסיגד בטיילת ארמון הנציב, המשקיפה אל הר הבית בירושלים, בנוכחות בני העדה ואישי ציבור.
ברחובות , מזה למעלה מחמש שנים קבוצת מתנדבים בשם "צוות חשיבה" מובילים ומקיימים את אירוע הסיגד ברמה עירונית. אחד היעדים המרכזיים של "צוות חשיבה" היה להביא את הסיגד למרכז העיר, לרחוב הראשון בעיר - רחוב יעקב בו שוכן בית העם, ובכך למעשה למקם את האירוע במרכזה של העיר.
חבר המועצה שאול צגהון, מחזיק תיק השכונות: "השקענו משאבים רבים ומחשבה בתוכנית לציון חג הסיגד, ברחבי העיר ולמגוון אוכלוסיות . הכל במטרה ליצור חיבור אמיתי, ולוודא כי בעזרת האירועים יוכלו תושבי רחובות להכיר יותר את הקהילה ואת מנהגיה.
אני רוצה להודות לראש העיר מר רחמים מלול ולמנכ"ל העירייה דורון מילברג על התמיכה למנכ"ל החברה העירונית מר איציק עובדיה וצוותו ולמנהל אגף השכונות- רמי מדהלה על שיתוף הפעולה.
האירועים לפי סדר כרונולוגי:
קולקטיב אמנות יוצאי אתיופיה ואירוע "האתיופית בשירה הישראלית"
אירוע מיוחד ורב תחומי עם מסר חברתי, הכולל ערב שירה ופתיחה חגיגית של תערוכה,
ביום ראשון, 17.11 בשעה 19:30 במכללה העירונית רחובות, רח' גיבורי ישראל 2.
בערב זה תיפתח תערוכה של קולקטיב ביתא – המציג אמנות של תושבים יוצאי אתיופיה. האמנים המציגים: טל מגוס, עדן ילמה, אפרים ווסה.
כמו כן ייערך גם אירוע תרבותי המנכיח בשיח הישראלי-פואטי, הפוליטי עד כאב, נושאים הנדחקים בדרך כלל אל מחוץ לסדר היום, העוסקים במפגש התרבותי בין הזהויות השונות בחברה הישראלית ומטרתו ליצור שיח חברתי על נושאים אלה. התערוכה פתוחה לציבור הרחב עד ליום 24.11 .
ביום שלישי , 19.11 בשעה 18:30 ייערך במתנ"ס אושיות, ברחוב החבורה 20 אירוע לנוער ולקהילה בנושא חג הסיגד
ביום רביעי, 20.11 בשעה 15:00 ייערך במחלקת הנוער של אגף החינוך, ברחוב בנימין 4 אירוע למובילי תנועות הנוער בעיר בנושא חג הסיגד
ביום חמישי, 21.11 בשעה 20:00 ייערך במתנ"ס שדירות ח"ן, ברחוב שד' חן 31 הרצאה לקהילה מפי חבר המועצה שאול צגהון בנושא חג הסיגד
ביום ראשון , 24.11 בשעה 18:30 ייערך במתנ"ס קרית משה , ברחוב גבריאלוב20 אירוע לנוער ולקהילה בנושא חג הסיגד
האירוע המרכזי - ייערך ביום שני , 25.11.19 בשעה 18:00 בתהלוכה ססגונית עם ניגונים מזמורים ושמחה בהובלת הקייסים מבית דונדיקוב לבית העם- היכל התרבות העירוני. בהיכל התרבות ייערך אירוע במעמד ראש העיר, רחמים מלול, וחבר המועצה שאול צגהון, מחזיק תיק השכונות, עם כיבוד קל ובליווי מוזיקלי, שיחה בנושא הסיגד, מופעי אומנים בשירים וזמירות מגוונות. הערב יפתח בברכת הכהנים, בראשם הקייס ברקו טגנ'יה.
האירוע המרכזי של חג הסיגד במערכת החינוך יצוין בבית הספר בן צבי, ביום שישי, 29.11, בהובלת הורי בית הספר ומתנדבים.