2 צפייה בגלריה
צילום ארכיון: בועז בן ארי
צילום ארכיון: בועז בן ארי
צילום ארכיון: בועז בן ארי
בארגון 'איחוד הצלה' החליטו ללמוד מניסיון העבר, והשנה, ערב יום כיפור, הוחלט על מיפוי כל בתי הכנסת העיר, שיבוץ המתנדבים מראש לאיזורי התפילה השונים והיערכות של ציוד חירום זמין. כל זה יוקרן על מפה שתהיה פתוחה על מסך ענק לאורך כל יום הכיפורים.
"לפני שבוע, מיד אחרי ראש השנה ביקשתי מהמתנדבים שימלאו קובץ של פרטי בית הכנסת שבו הוא מתפלל והכתובת המדויקת. כל אחד מהם שובץ על המפה המתעדכנת", מסביר יוני עוזיהו, מתנדב ודובר איחוד הצלה מחוז שפלה, ומסביר: "המפה הזו תהיה פתוחה במוקד 'איחוד הצלה' במשך כל יום כיפור על מסך ענק, שכאשר מתקבלת קריאה גם ישדרו אותה במכשיר הקשר. מוקדן יאתר את המתנדב הכי קרוב על פי המפה, ויוציא אותו אפילו רגלית מבית הכנסת אם יש צורך בכך".
הרעיון למיפוי ויצירת מערך בתי הכנסת הגיע כאמור מניסיון של ימי כיפור קודמים. "המטרה היא לקצר את זמני ההגעה, ידוע לכולם וזה לא סוד שהכבישים עמוסים ברוכבי אופניים, ילדים קטנים והולכי רגל ביום כיפור, לאמבולנסים קשה מאוד לעבור", מסביר עוזיהו.
עוזיהו גם מדווח שהמטרה היא לצמצם עד כמה שניתן את השימוש ברכבים, "יש כמעט 80 מתנדבים בעיר רחובות, אם כל מתנדב ייקח את תיק הציוד שלו ואת הדפיברילטור, וישים אותו בבית הכנסת תהיה לנו פרישה רחבה".
2 צפייה בגלריה
חגי מנדלוביץ | צילום: דוברות איחוד הצלה
חגי מנדלוביץ | צילום: דוברות איחוד הצלה
חגי מנדלוביץ | צילום: דוברות איחוד הצלה
ויש גם יוזמה שיוצאת לדרך זו שנה שנייה: קלנועית הצלה. לאחר שאשתקד התקבלו ברחובות 70 קריאות של אנשים שהתעלפו מהצום, נפצעו מאופניים ונשים שכרעו ללדת, החליט אחד ממתנדבי 'איחוד הצלה', חגי מנדלוביץ, שהוא גם בעל עסק לקלנועיות, שיתרום קלנועית אחת שתספק מענה בטיחותי ויעיל לקריאות ברחבי העיר.