רס"ן עמי אלימלך, משרת כמהנדס מכונות, מתגורר בגדרה
עמי אלימלך, בן 42 מגדרה, נשוי ואב לשלוש בנות בגילאי ביה"ס. אשתו שירתה בעבר גם היא בחיל האוויר כחיילת בסדיר. עמי מהנדס מכונות בעל תואר שני במנהל עסקים. משרת בחיל האוויר ב-22 שנים האחרונות, בהם שירת בתפקידים שונים במערך ההנעה (מנועים) בשטח ובמטה, בארץ ובחו"ל.
6 צפייה בגלריה
רס"ן עמי אלימלך | צילום: דו"צ
רס"ן עמי אלימלך | צילום: דו"צ
רס"ן עמי אלימלך | צילום: דו"צ
הוא התחיל כטכנאי מנועים על מסוק הינשוף בפלמחים, אחר כך כטכנאי מנועים של מספר כלי טיס מאוישים מרחוק (כטמ"ם), בנוסף כקצין מטה למנועי כטמ"ם.
לאחר מכן שירת כקצין מטה למנועי מטוסי F-15 'בז', F-16 'ברק' ו'עיט', וכקצין מנועי קרב בבסיס חצרים. אחרי תפקידים אלו, יצא עמי ללימודים ולמד הנדסת מכונות.
בהמשך חזר לחיל האוויר בתור מפקד גף מנועים בבסיס רמת דוד, כאשר היה אחראי על מטוסי ה- F-16 'ברק' ומסוק הסע"ר ה'עטלף'. הוא שירת במספר תפקידים בחו"ל וקצין קישור למנוע מטוס האדיר. לאחר מכן כמפקד גף מנועים בבסיס חצרים, כאשר היה אחראי על מטוסי ה-F-15i 'רעם' ו- F-16i 'סופה'.
כיום משרת עמי כראש מדור קרב בענף הנעה, מספר על התפקיד כי זוהי עבודה לוגיסטית וניהולית. לדעתו קיבל את ההצטיינות כי: "אני עושה את העבודה מהלב והנשמה".
סמ"ר שקד מני, טכנאי ימי, מתגורר בגדרה
בתיכון הרחיב שקד מגמות מחשבים ופיזיקה. כאשר עמד לפני גיוסו לצה"ל רצה בתחילה לסרב להתגייס, אך בסוף שובץ לשרת בזרוע הים כנהג.
6 צפייה בגלריה
סמ"ר שקד מני | צילום: דו"צ
סמ"ר שקד מני | צילום: דו"צ
סמ"ר שקד מני | צילום: דו"צ
לאחר שנה וחצי בהן מילא את תפקידו, יצא לקורס טכנאים, שם גילה כי הוא מאוד אוהב את המקצוע ומתחבר אליו עד כדי כך, שלא רק שהפך לחייל מצטיין בתפקידו, אלא אף יצא לקורס סקיפרים וחתם על תקופת שירות קבע בצבא. הוא עתיד להשתחרר בחודש נובמבר הקרוב.
על עבודתו המקצועית והמסורה, שקד קיבל לפני מספר ימים תעודת הצטיינות ממפקד זירת ים סוף, סגן אלוף תמיר שמש בטקס מיוחד אשר התקיים בבסיס.
רס״ן (במיל') יאיר שריד, בן 33 ממזכרת בתיה, מפקד הפלוגה המסייעת במילואים בסיירת גבעתי
יאיר התגייס לשורות חטיבת גבעתי בשנת 2005, ולאחר גיבוש מוצלח הגיע לסיירת החטיבה, לפלחה"ן (פלוגת החבלה וההנדסה). כאשר סיים את המסלול, יצא לקורס מכי״ם ומיד לאחריו לקורס קצינים.
את כל שירותו הצבאי העביר בסיירת חטיבת גבעתי עד שחרורו באוגוסט של שנת 2011. עם סיום קורס הקצינים שובץ כמפקד צוות טירונים של הפלחה״ן בבסיס האימונים החטיבתי, של מחזור אוגוסט 2007. במהלך שירותו לקח חלק במבצע "חורף חם" כמפקד צוות לוחמים, כמו כן גם במבצע "עופרת יצוקה" כסגן מפקד הפלחה״ן. בהמשך, במבצע "עמוד ענן" ובמבצע "צוק איתן" שימש יאיר כמפקד הפלוגה המסייעת בסיירת גבעתי.
6 צפייה בגלריה
רס"ן יאיר שריד | צילום: דו"צ
רס"ן יאיר שריד | צילום: דו"צ
רס"ן יאיר שריד | צילום: דו"צ
על השירות הוא מספר: ״בתור איש מילואים, אני משתדל להגיע לסיירת אחת לחודשיים, כמובן שהדבר גובה מחירים בחיים האישיים ובחיי המשפחה שלי, אבל יש לנו מדינה אחת ואנחנו צריכים להגן עליה, וזה שווה את המחיר״.
ליאיר שני אחים קטנים בגילאי תיכון, העומדים בפני גיוסם לצה״ל, ולהם הוא מאחל: "הצלחה בכל דרך ומקום אליו יגיעו״.
יאיר שריד נבחר כמצטיין אלוף פיקוד הדרום, האלוף הרצי הלוי. "אות ההצטיינות היא אות הערכה של צה״ל כמערכת לאלה המשרתים ולוקחים חלק למען המערכת. אני שמח להיות חלק מהשרשרת הזו", הוא אומר בגאווה.
לסיום הוא לא שוכח את אשתו אסנת ושתי בנותיו ואומר: "ההצטיינות שאקבל היא לא רק שלי, אלא גם של אשתי אסנת, היא זו שמשלמת את המחיר האמיתי בכל פעם שאני יוצא למילואים ומאפשרת לי להצליח בתפקידי. ההצטיינות שלי היא גם ההצטיינות שלה״.
סמל מאי עוזרי, ממזכרת בתיה
מאי עוזרי בת 20 ממזכרת בתיה למדה בתיכון 'רבין', והרחיבה במגמות ספורט ומחשבת ישראל. היא התגייסה למערך 'מגל' כמפקדת טירונות ופיקדה בבה"ד 7, בית הספר הארצי לקשר תקשוב וסייבר. מאי הפכה לסמלת ואז לתפקיד הרס"פ, וכיום היא אומרת: "אני אוהבת את התפקיד, את ההתעסקות היום יומית, את האנשים, את האחראיות על פלוגה שלמה".
6 צפייה בגלריה
סמל מאי עוזרי | צילום: דו"צ
סמל מאי עוזרי | צילום: דו"צ
סמל מאי עוזרי | צילום: דו"צ
למה את חושבת שאת מצטיינת? "
אני תמיד עושה את הדברים עד הסוף. קצת קשה להעיד על עצמי, אבל מעיזה להגיד שאני פועלת מהלב ואוהבת את מה שאני עושה במאה אחוז".
מה בשבילך היה רגע השיא?
"כשסיימתי לפקד על המחזור הראשון שלי הענקתי לחיילים משפט קטן שישימו בכיס, ליד החוגר. המון זמן אחר כך, אחד מהטירונים חזר להיות מפקד, ניגש אלי והראה לי המשפט ואמר: אני לוקח אותו לכל מקום, הוא תמיד איתי".
סגן נוי מגנזי, קבט"חית חטיבת פארן, מנס ציונה
נוי החלה את דרכה כחיילת בגדוד קרקל. היא יצאה לתפקיד מ"כית וסמלת ולאחר מכן אף יצאה לקורס קצינים. עם חזרתה מהקורס הייתה מפקדת מחלקה במחזור השלישי של גדוד ברדלס ואז שימשה כסמ"פ וביצעה תפקיד נוסף בגדוד לביאי הבקעה כסמ"פ.
6 צפייה בגלריה
סגן נוי מגנזי | צילום: דו"צ
סגן נוי מגנזי | צילום: דו"צ
סגן נוי מגנזי | צילום: דו"צ
כיום נוי משרתת כקצינת הבטיחות של חטיבת פארן, ועל תפקידה מספרת: ״בגדול- התפקיד שלי הוא להתעסק בניהול הבטיחות בחטיבה בכל מיני מתחומים (דרכים, אש, שגרה, חופשה). חלק מהמחויבות שלי בתפקיד זה לקיים מופעים, כנסים, ביצוע בקרה בטיחותית בתרגילים, הכנסת גדודים לתעסוקה מבצעית ועוד״.
הילה פלד בת 20 מנס ציונה
הילה היא מדריכת PC במכללה הטכנולוגית של אגף התקשוב וההגנה בסייבר. בתיכון 'אליעזר בן יהודה' היא הרחיבה כימיה וביולוגיה והייתה שחקנית בנבחרת ישראל בכדור-יד, אבל כיום היא בכלל מעבירה קורסי תקשורת נתונים מתקדמת, מלמדת על חומרת מחשב, חונכת מדריכים עתידיים ועובדת עם נגדים, קצינים, מפקדים וחיילי סדיר.
6 צפייה בגלריה
הילה פלד | צילום: דו"צ
הילה פלד | צילום: דו"צ
הילה פלד | צילום: דו"צ
"אני חושבת שנבחרתי למצטיינת בגלל המסירות שלי והאהבה לעבודה. יש בי הרבה מוטיבציה לבצע את המשימות שלי, יש לי ותק וניסיון רב ואני מבינה את גודל האחראיות שמוטלת עלי", מספרת הילה. בשלב מסוים הבנתי שאם לא אעשה את העבודה כמו שצריך, החיילים לא יוכלו ללמוד ואף אחד לא יתפקד".
מה הדבר המספק ביותר בשירות עבורך?
"לראות את התהליך שהחניכים עוברים בליווי שלי. אני צופה בהם מקבלים מידע ולומדים דברם חדשים, ולעיתים צופה בהם הופכים למדריכים בעצמם, מלמדים וממשים את כל ההערכות וההכוונות שלי. לאחר שחונכים כ"כ הרבה זמן בן אדם, לראות אותו הופך למדריך בעצמו ומממש את עצמו זה מאוד מספק".