1 צפייה בגלריה
מכת מקקים. תמונת המחשה: ShutterStock
מכת מקקים. תמונת המחשה: ShutterStock
מכת מקקים. תמונת המחשה: ShutterStock
האם חלה עלייה במספר המקקים שפוקדים את העיר רחובות במהלך הקיץ? תושבים במרכז העיר (איזור גן הפלסטיק, רחובות יעקב, הרצל ואחד העם) טוענים להחרפה משמעותית במספרם ביחס לשנים קודמות.
"שמתי לב לזה בקיץ האחרון", מספרת רעות, המתגוררת סמוך לרחוב הרצל ומוסיפה: "הם נכנסים לבתים פרטיים בכמויות, וגם לבתי קומות. תמיד היו פה תיקנים, אבל השנה זה כבר ממש מוגזם, הם הולכים על המדרכות בעיר. הם יוצאים מכל מיני פתחים, נכנסים לבתים, זה פשוט דוחה. אני יוצאת להליכות ובזמן האחרון אי אפשר שלא להיתקל בהם, זה כאילו שהם בכל מקום".
תושב אחר באיזור טוען שיש קשר בין מצב התשתיות באיזור מרכז העיר להתרבות התיקנים. "זה איזור שהתשתיות בו ישנות, ומצב התברואה עדיין מדשדש. בשנים האחרונות רואים עלייה, במיוחד השנה. מי שגר בבית קרקע הכי מרגיש את זה אבל זה משפיע על כולם, הם נכנסים לכל מקום ונמצאים בכל מקום, על המדרכות ובגני שעשועים, אין ספק שיש בעיה רצינית של תיקנים, וזה לא רק תיקנים. יש גני שעשועים במרכז העיר שאי אפשר לשבת בהם מרוב שהם מפוצצים זבובים ויתושים, השנה זה בלתי נסבל".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה:
"חשוב להבדיל בין שטחים ציבוריים לשטחים פרטיים – כולל בבנייני מגורים, שם חשוב שהדיירים יבצעו הדברות. בנוגע לשטחים הציבוריים - עיריית רחובות מבצעת באופן קבוע הדברות יזומות בכל חלקי העיר, על פי תוכנית קבועה. בנוסף, העירייה מבצעת הדברות בשטחים ציבוריים בהתאם לפניות תושבים".