מדוע מסכנים את התלמידים: באסיפות ההורים של כיתות א' השנה בבית הספר שפרינצק נאמר להורים שהשנה, בניגוד לשנים קודמות, לא יפעלו בבית הספר משמרות זה"ב (זהירות בדרכים).
1 צפייה בגלריה
הצומת ליד בית הספר. צילום: אביגיל קדם
הצומת ליד בית הספר. צילום: אביגיל קדם
הצומת ליד בית הספר. צילום: אביגיל קדם
"יומיים שלושה לפני תחילת הלימודים שמענו על זה במקרה מאחת האמהות שיש לה ילד בכיתה א' וילדה בכיתה שלנו", מספרת סמדר כהן, שילדיה לומדים בשפרינצק. "הפרויקט הזה קיים כבר מעל 30 שנה בבית הספר, המשטרה מדריכה את ילדי כיתות ו' ומכשירה אותם והם דואגים שהילדים יעברו את הכביש בצורה בטוחה", היא אומרת.
מה הייתה הטענה של המשטרה לביטול?
"המרחק לא תקני, הוא מעל 150 מטרים מבית הספר, אבל המרחק לא השתנה ב-30 השנים האחרונות, אז למה לבטל? מה היה בשנים קודמות? זה אותו הצומת".
הצומת המדובר הוא במפגש הרחובות דרך יבנה והמעפיל, דרכו עושים את דרכם בכל בוקר מאות מתלמידי שפרינצק שמתגוררים באזור שדרות חן לכיוון בית הספר שנמצא בשכונת נווה יהודה.
"אם הצומת מסוכן תצמידו לשם מישהו מהשיטור העירוני כמו שעשו בבית הספר ויצמן, שגם שם מדובר על צומת מסוכן, אבל למה לבטל משמרות זה"ב?", שואלת כהן, "זו סכנת נפשות".
"החוק אומר שהטווח לא יעלה על 150 מטרים והכביש הספציפי הזה חורג מהטווח, זה הסיפור", אומרת אם נוספת לכמה ילדים מבית הספר.
"זה כביש ראשי שעוברות שם מכוניות במהירות, ביום הראשון ליוויתי את הבת שלי וזו סכנה. אין פסי האטה, בבוקר יותר פקוק ועמוס אבל בצהריים אין פקקים ונוסעים מאוד מהר, בכיתות א יותר מלווים, אבל הבת שלי בכיתה ד' ואני מאוד מאוד בלחץ", היא מספרת.
האם מספרת שבנה היה במשמרות הזה"ב בשנים קודמות והדבר סייע מאוד לתלמידים שחוצים את הכביש לבית הספר, "זה נותן שקט להורים, ואם באים ואומרים שהעמידה שם היא סכנה לילדי כיתות ו' של המשמרות, הרי ששלושים שנה שבהן מעולם לא קרה דבר מוכיחים אחרת. באופן טבעי נהגים נוסעים יותר לאט כשהם רואים את המשמרות, ואחרי 30 שנה, למה משנים?"
מהמשטרה נמסר בתגובה: "משטרת ישראל רואה חשיבות רבה בבטיחות התלמידים, ולכן לאור השינויים בתנאי הדרך, עומסי התנועה והמרחק מבית הספר, הוחלט בשיתוף עם הנהלת בית הספר ועם מטה הבטיחות העירוני לבטל את משמרות הזה"ב במעבר החצייה האמור".
תגובת עיריית רחובות: "ההחלטה בנושא משמרות הזה"ב התקבלה על ידי משטרת ישראל. לאור החלטת המשטרה, העיריה הציבה במעבר החצייה עובד מטעמה, שיסייע לתלמידים בחציית הכביש במקום משמרות הזה"ב. במידה וההורים סבורים כי יש במקום צורך בפסי האטה, ש לפנות בבקשה לוועדת התחבורה".