תושבים בשכונת ההגנה ברחובות, בעיקר אלה המתגוררים בקרבת צומת הרחובות ההגנה והפלמ"ח, מוחים נגד עקירה של עצים ותיקים שבוצעה בשבוע שעבר.
לטענת תושבים המתגוררים באיזור הצומת, הם לא הבחינו בהודעה מטעם העירייה או פקיד היערות של קק"ל טרם העקירה. על פי חוק, עקירה של כל עץ ותיק מחייבת חתימה ואישור של פקיד היערות של קק"ל, הליך לו אמורה העירייה לדאוג.
פרט לכך, מוחים תושבי האיזור על כך שעקירת העצים כלל לא היתה חיונית.
1 צפייה בגלריה
 "מלא בבטון". העצים שנעקרו | צילום פרטי
 "מלא בבטון". העצים שנעקרו | צילום פרטי
"מלא בבטון". העצים שנעקרו | צילום פרטי
"הורידו פה עצים בשביל ליישר את השטח ובסיום התהליך גידרו את המקום וסגרו אותו", אומר בועז קבאר, תושב רחוב הפלמ"ח. "זאת היתה רחבת עפר ריקה שבמשך שנים שימשה כחניה מוצלת, ולא נראה שלמישהו זה הפריע, להיפך, תושבי האיזור ומבקרים מאוד היו מרוצים מהמגרש הזה".
כמה מתושבי השכונה שפנו לעירייה, טוענים כי ביקשו לקבל את אישור פקיד היערות לכריתת העצים, אך טרם זכו לראותו. "מטריד שלא התייחסו לבקשה שלנו, אבל מטריד לא פחות שכריתה של עצים במרכז העיר הפכה למשהו שגרתי, גם אם הוא מבוצע באישור", אומרים התושבים. "מרכז העיר שהיו בו פעם פינות ירוקות, הופך בהדרגה למקום שמלא בבטון, וזה עצוב".
לדברי קבאר, על העירייה לפעול לשמירה על שטחים ירוקים בתוך השכונות הצפופות. "יש ערים בארץ שדווקא במרכזים הכי אורבניים שלהן משמרים גינות ותיקות וירוקות, ולא צריך הרבה בשביל לעשות את זה ‑ להניח פיסת דשא לצד שני עצים בוגרים ולהציב ספסל", אומר קבאר, "והגיע הזמן שגם בעיר ותיקה כמו שלנו יפעלו כך".
ובתוך כך, ביום ראשון שעבר נעקרו מספר עצים בני עשרות שנים בשכונת חבצלת, זאת למרות שתושבים הגיעו למקום וניסו למנוע את המעשה.
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "לעיריית רחובות אין קשר לעקירה הנטענת. התושבים מתבקשים להעביר את המידע לאגף גנים על מנת שנוכל לבדוק את הנושא".
באשר לעקירת העצים בשכונת חבצלת, נמסר: "אגף התשתיות סולל מדרכה בשטח ציבורי, על פי תוכנית עבודה שאושרה. לשם הקמת המדרכה, נעקרו במקום שיחים (ולא עצים) שעקירתם אינה מחייבת אישור פקיד היערות".