עשרות מתושבי שכונת חבצלת התאספו היום (ראשון) בסמוך לצומת הרחובות השרון והעמק וניסו למנוע, בגופם, את עקירתם של מספר עצים בני עשרות שנים שנעקרו על ידי עובדי קבלן מטעם העירייה.
1 צפייה בגלריה
צילום: פרטי
צילום: פרטי
צילום: פרטי
תושבי הרחוב, הממוקם באחת האזורים השקטים של השכונה הוותיקה, ניהלו בשבועות האחרונים שיחות עם אנשי אגף הסביבה והתשתיות וביקשו שלא לעקור את העצים במסגרת עבודות המבוצעות בימים אלה בשכונה, אולם גילו כעת כי מאמציהם היו לשווא.
עיקר הטענות הם של תושבי רחוב השרון, בקטע הרחוב בו מפרידה חומה בין בתיהם לבין אחד ממתחמי בית החולים קפלן.
כמה מתושבי הרחוב קיבלו לפני כ – 15 שנה אישור מהעירייה לשתול עצים על מנת שיסתירו את החומה ויצמצמו מעט את הרעש הבוקע מחצר בית החולים באזור המשמש כמתחם תפעולי ואף חוברו, על ידי העירייה, לנקודת השקייה.
לפני כחודש, כאשר החלו עבודות תשתית ברחוב, ביקשו התושבים לא לפגוע בערוגה שטיפחו ושהעצים בתחומה סומנו על ידי אנשי העירייה ובמקביל דרשו לקבל לידיהם אישור עקירה של פקיד היערות של קק"ל כנדרש על פי חוק, אולם לדבריהם לא זכו לראות את המסמך.
בשעות הצהריים של יום ראשון הגיעו לשטח טרקטורים והחלו בהריסת הערוגה ועקירת העצים – ובעקבות מחאת התושבים הוזמנה למקום משטרה.
"מה שעושים לנו פה הוא דבר נורא, לנו ולטבע ולאיכות החיים, ולמי לעזאזל מפריע שטיפחנו פה כמה עצים שבכל מקרה ישתלו שוב אחרי סיום העבודות", מוחים התושבים.
"העירייה מוכיחה במעשים אלה שאין התייחסות רצינית לתושבים ולרצונות שלהם ואין שמירה על הטבע והסביבה, וזה מכעיס".
מעיריית רחובות נמסר בתגובה: "אגף התשתיות מבצע במקום הקמת מדרכה בשטח ציבורי, על פי תוכנית עבודה שאושרה. לשם הקמת המדרכה, נעקרו במקום שיחים (ולא עצים) שעקירתם אינה מחייבת אישור פקיד היערות".