הוראה של יו"ר המחלקה לגננות הארצית, ענת דדון, גורמת לתרעומת בקרב הורים לילדי הגנים בעיר. כתוצאה מההוראה: יבוטלו מפגשי ההיכרות המסורתיים.
במכתב שיצא בשבוע שעבר מהמחלקה לגננות אל ציבור הגננות נכתב כי על פי הסכמי העבודה עם הגננות הן זכאויות לשהות בחופשה במהלך חודשי יולי-אוגוסט ולכן, "הסתדרות המורים מאשרת להגיע למפגש פיקוח אחד במהלך השבוע האחרון בחודש אוגוסט כנגד קיזוז ממפגשי הפיתוח המקצועי. לפיכך, אני פונה אליכן ומבקשת להימנע מכל עבודת התנדבות בגן במהלך החופשה כגון: ימי הורים, אספת הורים, ישיבת צוותים ועוד".
1 צפייה בגלריה
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
המחשה: shutterstock
על המכתב כאמור חתומה יו"ר המחלקה לגננות ענת דדון, אשר הוציאה מכתב שני הבוקר בנושא חידוד הנהלים שבו נכתב כי "הנחייה זו היא גורפת, מיועדת לכלל גננות משרד החינוך ואינה בגדר המלצה. אנחנו לא מכירים סקטור נוסף במשק שמגיע לעבודה בזמן חופשתו השנתית ללא תשלום. הגננות עושות עבודת קודש מדי יום בגנים, ומן הראוי שתתוגמלנה עבור הכנת הגן לקליטת התלמידים. משרד החינוך חייב להבין שנגמרו ימי העבדות", כך לדבריה של דדון.
מהסתדרות המורים נמסר: "גננות בחופשה החל מ1.7 ועד 31.8 מדי שנה. הסתדרות המורים מאפשרת יום הערכות אחד שנלקח ע"י הפיקוח/הרשויות המקומיות. זוהי חופשתן השנתית, ההנחיה לא לערוך מפגשים מקדימים בסוף חודש אוגוסט אינה הנחייה חדשה. משרד החינוך חייב לתגמל את הגננות עבור ימי הכנה בחופשת הקיץ".
"רוב השכר שלנו מורכב מתוספות ניהול ודברים נוספים שאין לכל הגננות וגננת מחליפה או מתחילה תקבל שכר של כ-4,000 שקל בלבד אז עוד לבקש ממנה להגיע בהתנדבות על ימי החופש שלה ביולי אוגוסט להיערכות בגן זה פשוט גזל", מוסיפה אחת הגננות בעיר. "רק אתמול הייתי בגן מהשעה 8:30 בבוקר עם 12 בלילה על מנת להכין את הגן לשנה החדשה וזה לא כולל את כל הימים שבהם אני הכנתי דברים בבית עם הילדים שלי לכבוד השנה החדשה ויש עוד עבודה רבה לפניי".
דדון מדגישה שאלו אינם עיצומים אלא תנאי העבודה של הגננות כמו לכל עובדי ההוראה במשק הזכאים לחופשת קיץ, כך גם הגננות יהיו זכאיות לתשלום נוסף עבור עבודתן.
ההורים מצידם אשר רגילים לאספת הורים לפני תחילת השנה ומפגשי הכירות עם ילדי הגן, מתקשים לקבל את רוע הגזרה, "זאת חוצפה, איך אפשר לשלוח ילד בן פחות משלוש לגן בלי להכיר את הגננת", אומרת אמא לילדה ברחובות, "חבל שעושים מאבקים מהסוג הזה על הגב שלנו".
מאבק זה של הגננות מצטרף למאבק הכללי של הסתדרות המורים עבור פנסיה וימי מחלה של עובדי ההוראה שעליהם הסתדרות המורים מתדיינת כבר שנתיים מול משרד החינוך והאוצר ובגינם הכריזו על שביתה ב-1 לספטמבר.
אחת הגננות אומרת היום: "תגובות ההורים שכותבים 'גועל נפש' בפורומים על זה שאנחנו דואגות לשכר שלנו זה ממש מבאס, כי אנחנו עובדות כל השנה באחד המקצועות הכי קשים שיש ואנחנו מוצאות את עצמנו בכל השבועיים האחרונים של החופשה השנתית שלנו בגן בהתנדבות ועד שלא נעשה משהו בנושא העושק הזה אף אחד לא ידאג לשכר שלנו".