תושבי קריית משה יזמו היום (ד') עצומה למניעת פתיחת ישיבה תיכונית בשכונת קריית משה. לטענתם זוהי עוד פעולה שגורמים פוליטיים בעיר עושים ללא שיתוף התושבים בשכונה.
בתחילת שנת הלימודים הקרובה, עומדת להיפתח ישיבה תיכונית בשכונת קריית משה. ישיבה זו מצטרפת לארבעה בתי ספר שכבר קיימים בשכונה, ולטענת התושבים אף אחד מהם אינו משמש את ילדי השכונה והם נפתחים למרות התנגדותם.
1 צפייה בגלריה
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
ארגאו טסמה | צילום: פרטי
לדבריהם, הם מתנגדים לכך עקב חוסר השקיפות של העירייה מול התושבים ועקב הקמת בית ספר נוסף לאחרונה אשר לא ישמש את תושבי השכונה. התושבים אומרים כי הדבר נעשה למרות התנגדותם של גורמים מקצועיים (אגף החינוך בעיר, משרד החינוך ובתי ספר דתיים בעיר).לטענתם, ראש העירייה מלול החליט לאשר לחבר המועצה, אמיתי כהן, ולגרעין התורני לפתוח את הישיבה מבלי לעדכן את התושבים ותוך התעלמות מהמלצות הגורמים המקצועיים.
"משתלטים על קריית משה", אומר ארגאו טסמה, פעיל חברתי ותיק בשכונה שיצא נגד המהלך ויזם את העצומה. "כל המסגרות החינוכיות בשכונה הפכו להיות דתיות, שלא משרתות את תושבי השכונה. יש לנו כאן חילונים ודתיים והם רוצים לצבוע לנו את השכונה רק בדתיים, בפנימייה הזו שרוצים לפתוח לא ישתלבו תושבי השכונה".
ואם יגידו לך, שעוד מעט יש פינוי בינוי, וגם ככה הכול יראה אחרת?
"עם כל הכבוד, פינוי בינוי זו יוזמה של משרד השיכון שעיריית רחובות הרוויחה ממנו, אבל זה לא של הקשות המקומית. חשוב להבין שאין לנו התנגדות שתהיה עוד שפנימייה דתית בעיר רחובות, אבל זה לא הוגן להשתלט על שכונה אחת".
מעיריית רחובות נמסר: "הישיבה התיכונית החדשה הוקמה באישור משרד החינוך וגורמי החינוך בעיר, והיא מיועדת לכל מי שחפץ ללמוד בישיבה, הן מרחובות והן משכונת קריית משה. הקמתה התקבלה בתגובות חמות מקיר לקיר מצד כל הגורמים בשכונה.
"אין לנו ספק כי כמו המכינה הקדם הצבאית, כפר הסטודנטים וגרעין המורים שהוקמו בשכונה, גם הישיבה תשתלב היטב בפעילות בשכונה ולמען תושביה".