תופעת התאונות הרבות באתרי בנייה ברחבי הארץ בשנה האחרונה, הביאה את אנשי עיריית רחובות העוסקים בנושאי תכנון ובנייה לפעול להכנת כללים ועקרונות לבנייה בטוחה, מכיוון שבתקופה הקרובה עומדים לצאת לדרך בעיר מספר פרויקטים של התחדשות, שהם למעשה אתרי בנייה במרכז שכונות מגורים שוקקות חיים ומהווים גורם סיכון משמעותי.
את המהלך מובילים חבר המועצה ומחזיק תיק ההתחדשות העירונית, גיא צור, ומי שהחזיק בתיק לפניו ועומד כיום בראש פורום ההתחדשות העירונית, חבר המועצה לשעבר אמיר ירון.
1 צפייה בגלריה
גיא צור. צילום: פרטי
גיא צור. צילום: פרטי
גיא צור. צילום: פרטי
בסוף השבוע שעבר ניהלו השניים במשרדי החברה לפיתוח רחובות (הל"ר) קורס ראשון בנושא בטיחות בבנייה, במטרה לצמצם את היקפן של תקלות הבטיחות באתרי בנייה.
לא מדובר רק בתאונות, אלא גם באיתור ליקויי בטיחות באתרים שונים בעיר, השייכים לעירייה או לגורמים פרטיים. בין היתר עבודה ללא אמצעי הגנה הנדרשים על פי חוק ואי־הקפדה על כללי בטיחות ומיגון של אתרי בנייה והעובדים בתחומם.
בקורס השתתפו אנשי חברת הל"ר, כולל בכירי החברה ומפקחי בנייה המועסקים על ידי החברה בפרויקטים שונים המבוצעים ברחבי העיר.
לדברי צור, בימים אלה מנסחת העירייה מסמכי עקרונות שעל פיהם יחויבו לפעול כל מי שיבצעו עבודות בנייה ושיפוץ בעיר.
במקביל, פועלים אנשי העירייה מול משרד העבודה והרווחה, שהמפקחים מטעמו אחראים על ביקורות באתרי בנייה ברחבי הארץ.
"גם באופן אישי וגם ברמה העירונית אנחנו עובדים בשיתוף פעולה מלא מול היזמים והקבלנים, בדגש על קיום קשר ישיר עם משרד העבודה והרווחה ועם השר חיים כץ בעצמו", מסביר צור. "המטרה שלנו היא להעביר מסר חשוב של שמירה על בטיחות העובדים באתרי הבנייה, וכתושב העיר וכנבחר ציבור אני רואה את המציאות הלא פשוטה באתרי בנייה. נושא הבטיחות באתרי הבנייה מהווה אתגר משמעותי בסדר יומה של העירייה".