2 צפייה בגלריה
המיזם הזוכה בהאקתון הנשים | צילום: דוברות עיריית רחובות
המיזם הזוכה בהאקתון הנשים | צילום: דוברות עיריית רחובות
המיזם הזוכה בהאקתון הנשים | צילום: דוברות עיריית רחובות
הפורום למעמד האישה בעיריית רחובות באירוע ראשון מסוגו בעיר: ההאקתון הנשי הראשון בעיר. ההכנות לאירוע החלו לפני כחודש, כאשר נשים מובילות מהפורום לקידום מעמד האישה ומאירגוני הנשים בעיר תכננו את האירוע ובנו את החזון.
במסגרת הערב התכנסו באתר הפרדסנות למעלה מ- 100 נשים, שנענו לקריאת הפורום לקידום מעמד האשה והשתתפו בהאקתון. היה זה מרתון רעיונות חברתי, שנערך מהערב אל תוך הלילה.
הנשים הוזמנו להגיע עם רעיון, מיזם או צורך ולהעלות זאת בשולחנות עגולים, ולפתח אותו לכדי יוזמה שהוצגה בפני ועדת שיפוט. במהלך הערב ליוו את הצוותים מנטוריות שישבו בכל שולחן וסייעו בפיתוח הרעיון. בסיום הערב הציגה כל קבוצה של הרעיון הנבחר, כולל אבני דרך, שם הפרויקט וכיצד הן מציעות לקדמו.
הרעיונות הוצגו בפני צוות השופטות שבחרו, יחד עם הקהל בערב, ברעיונות הטובים ביותר בעיניהן: רותי סופר- יועצת רה"ע תל אביב ודוברת איגוד היועצות , ד"ר מרה קנבל - ח"מ ויו"ר הפורום לשעבר, וד"ר אתי גרובגלד - מנכלי"ת מכללת אחווה ותושבת העיר.
2 צפייה בגלריה
ההאקתון הנשי ברחובות | צילום: דוברות העירייה
ההאקתון הנשי ברחובות | צילום: דוברות העירייה
ההאקתון הנשי ברחובות | צילום: דוברות העירייה
הרעיון שזכה במקום הראשון יקבל תקציב של 10,000 שקלים למימושו במסגרת הפורום לקידום מעמד האשה בעיר . הרעיון שזכה במקום השני יקבל תקציב למימוש בסך 5,000 שקלים.
המיזמים שנבחרו ע"י צוות השיפוט והקהל:
במקום הראשון: מקושרות - מיזם שיחבר את כלל נשות העסקים ברחובות. פלטפורמה המאגדת את מכלול העסקים של נשות העיר רחובות ויוזמות עסקיות באתר אינטרנט ובעיתון שנתי שיישלח לכלל תושבי רחובות. מטרת המיזם בשלב השני להתבסס על מתחם העסקים "נשות העיר רחובות" לצורך הצגת המיזמים העסקיים בחינם.
המיזם שנבחר במקום השני - מפגשים מהסוג הנשי- רשת קשרים חברתית נשית - מפגשים בשכונות בעיר באמצעות פלטפורמה דיגיטלית.
חברת המועצה אווה גור, מחזיקת תיק קידום מעמד האשה: "זו הייתה גאווה גדולה לערוך את ההאקתון הנשי החברתי הראשון בעיר רחובות, ושמחנו לראות את ההיענות הגדולה. אני מודה לכל הנשים שהיו מאחורי הקלעים ועזרו לערב הזה להתקיים".
יועצת ראש העיר לקידום מעמד האשה, אביבה חלבי: "מרגש ומפעים בעיני היה לראות את הצלחת הערב ואת הענות נשים רבות, יזמיות חברתיות, נשים אקטיבסטיות ואיכפתיות לבוא ולהשקיע לתכנן מיזם בערב זה למען נשות העיר. לראות את השילובים והמגוון בקבוצות, ולחשוב שלפני הערב הזה נשים לא הכירו זו את זו ותוך שלוש שעות הפכו לצוות משימה מוביל- זה מדהים".