1 צפייה בגלריה
תושבים בסיור עם נציגי העירייה | צילום: דוברות עיריית רחובות
תושבים בסיור עם נציגי העירייה | צילום: דוברות עיריית רחובות
תושבים בסיור עם נציגי העירייה | צילום: דוברות עיריית רחובות
קבוצת נציגים של תושבי שכונת כפר גבירול הוותיקה, הממוקמת ממערב לשכונת רחובות ההולנדית, קיימה בשבוע שעבר סיור מיוחד עם אנשי אגף גנים ונוף בעירייה במטרה לשפר את רמת הגינון והצמחייה בשטח השכונה.
במהלך השנים האחרונות, עם פיתוחה המואץ של רחובות ההולנדית, נשמעו בכפר גבירול תלונות על כך שהשכונה הוותיקה אינה מקבלת את אותם משאבים להם זוכה השכונה החדשה, ולצורך כך הוקם, בין השאר, פורום הנקרא 'כפר גבירול ‑ קהילה בשינוי', שאנשיו מבקשים לשפר את תנאי המחיה ואת איכות החיים והסביבה בשכונה.
במסגרת זו התקיים סיור בשטח, בו נכחה קבוצת תושבים שביקרו עם מנהל אגף הגנים והנוף בעירייה, יוסי כפיר, ועם עוזרו, מנהל מחלקת גינון ציבורי, רז מיכאלוביץ, במספר גינות ושטחים פתוחים בשכונה.
במהלך הסיור עלתה בקשת התושבים כי העירייה תבצע שדרוג של הגינות הציבוריות בשכונה, ובמסגרת זו תחודש גם הצמחייה בחלק מהגינות, שכן מזה שנים ארוכות לא נשתלו במקומות אלה שיחים, פרחים או עצים חדשים.
בנוסף הועברה לנציגי העירייה בקשה להקמה של גינת כלבים בשכונה, לאחר שכמה מהנוכחים סיפרו כי בשבועות האחרונים פנו אליהם תושבים ומחו על כך שבהיעדר גינת כלבים מסודרת בשכונה, מפגע צואת הכלבים בולט מאוד ברחובותיה ובגינות השונות.
"מצב הנושא הסביבתי בשטח השכונה אכן לא טוב ודרוש פה שינוי משמעותי כדי שאיכות החיים שלנו תחזור למה שהיתה פעם", אומר אחד מתושבי השכונה. "בעבר היינו שכונה מבודדת ושקטה שגבלה בשטחים פתוחים והאוויר היה נקי, והיום המצב מעט השתנה בעקבות הבינוי המואץ, ולכן חשוב לנו שהגינות הציבוריות וגינות הנוי בשטח השכונה יעברו שדרוג".
פעילי השכונה, ששוחחו ארוכות עם כפיר ומיכאלוביץ, משוכנעים כי השינוי לו הם מייחלים יגיע בקרוב. "היה מפגש חיובי ונעים, הקשיבו לנו והבטיחו לטפל בכל הנושאים", אומרים הפעילים, "ואין לנו ספק שזה יקרה, לאט ובטוח".