בתחילת רחוב ש.בן ציון ברחובות ממוקם 'קולנוע חן' כבר למעלה משבעים שנה. הקולנוע, שראשיתו בשנות ה-40 של המאה הקודמת, הוקם על ידי 'חברת בתי קולנוע רחובות' שרכשה את המגרש ששימש עד אותה העת כנגרייה של קיבוץ גבעת ברנר.
תחילה היה הקולנוע ללא גג, לכן גם נקרא 'חן קיצי' כיוון שניתן היה להפעיל אותו רק בעונת הקיץ. בשנות ה-50 נבנה הגג, וכך התאפשר להקרין סרטים כל השנה.
2 צפייה בגלריה
קולנוע חן | צילום: אבי מועלם
קולנוע חן | צילום: אבי מועלם
קולנוע חן | צילום: אבי מועלם
לפני כמה חודשים בית הקולנוע המיתולוגי של העיר נסגר, כל זאת בשל חוסר רווחיות מצד בעלי המבנה. תושבי העיר שאוהבים את בית הקולנוע סירבו לקבל את הגזרה ללא מאבק ומאז מתקיימת מחאה בנושא שכוללת פתיחת קבוצת ווצאפ, הפגנות, הקמת ועד פעולה ופגישות עם גורמים שונים בעירייה ומחוצה לה.
לאחרונה נפגשו חברי ועד הפעולה עם נציגים של חברת קולנוע לב, שהביעו עניין מספר פעמים בהפעלת קולנוע חן, כולל שיפוצו. "לצערנו הבעלים של חן מסרבים לאפשר לנציגי הקולנוע סיור במקום כדי להעריך את עלות השיפוץ וההפעלה של המקום באופן רווחי", כתבה השבוע יעל גוראון, ממובילות המאבק.
2 צפייה בגלריה
מחאה ברחבת קולנוע חן | צילום: באדיבות המארגנים
מחאה ברחבת קולנוע חן | צילום: באדיבות המארגנים
מחאה ברחבת קולנוע חן | צילום: באדיבות המארגנים
"במקביל אנחנו מקדמים מאמצים משמעותיים להכרזת הקולנוע כמיועד לשימור, במעמד של שימור נכס בלתי מוחשי. לשם כך אנו זקוקים לכל מידע מוותיקי רחובות – מתי בנו את המבנה בדיוק? מי בנה אותו? מידע או סיפורים על חשיבותו לצד בתי הקולנוע האחרים שהיו בעיר ונסגרו. זיכרונות ייחודים מהקולנוע כמקום מפגש חברתי או כל זיכרון אישי ייחודי אחר. נשמח גם לתמונות של הקולנוע", אומרת גוראון.
לדבריה, ועד הפעולה מכין הגשת התנגדויות ובוחן את המעמד המשפטי של המאבק, מקיים מחאה ברחבת הקולנוע ונפגש עם מקבלי ההחלטות בעירייה. "הנושא לא טופל כנדרש ובכל מקרה לא נראה שפתרון פורמאלי יקדם את עצם העניין,
"לצערנו לא קיבלנו עדיין זימון לצוות שמינה ראש העיר. יותר מזה – נודע לנו לאחרונה שיש כוונה של הבעלים להרוס ממש את המקום מבפנים. מכל השיחות שערכנו ברור מעל לכל ספק שרחובות ראויה לסינמטק- ושמדובר במוצר תרבות עם פוטנציאל רווחי. עד שיוקם סינמטק שכזה אנו מבקשים להמשיך ולהפעיל את קולנוע חן".
את המידע והתמונות יש לשלוח לכתובת המייל: Yaeliet1311@gmail.com